Rubriek: Op weg naar een Hybride Leeromgeving XL

IMG_2409

In deze rubriek nemen we jullie mee in ons proces opweg naar de uitvoering van ons projectplan: Hybride leeromgeving XL. Zo nemen we jullie mee achter de schermen bij de verschillende partners en vragen waarom en wat Hybride Leeromgeving Xl met en voor hun kan betekenen.

Maar wat was Hybride Leeromgeving XL ook alweer?

Hybride leeromgeving XL

Stichting Sportkompas wil met de hybride leeromgeving XL de inwoners van de gemeente Brummen in beweging brengen. Dit door de inzet van jonge professionals. In een hybride leeromgeving kunnen sportstudenten zich ontwikkelen in een dynamisch sportbedrijf en werken aan een eigen toekomst. De activiteiten zijn erop gericht dat iedereen mee kan doen in een veilig sport- en beweegklimaat: jeugd, ouderen en mensen met een beperking.

De jury: “Dit project betrekt studenten bij het in beweging brengen van Gelderland. Dat kan van grote waarde zijn voor het praktijkleren.”

Stimuleringsprijs Gelders Sportklimaat

Tijdens het tv-programma; Gelderland Sport op Omroep Gelderland werd bekend gemaakt dat Hybride Leeromgeving XL de 3e prijs heeft gewonnen! De bijbehorende beloning van 10.000,- zal door ons gebruikt worden om het plan te gaan realiseren. Hierbij zullen wij hulp krijgen van HAN studenten die hun opgedane kennis en expertise gaan inzetten en deze tegelijkertijd zullen uitbreiden.

Doel van de prijs is om met creatieve samenwerkingsverbanden van organisaties in sport, zorg, welzijn, overheid, toerisme en onderwijs meer inwoners van Gelderland in beweging te brengen en zo bij te dragen aan een gezond Gelders Sportklimaat.

Nieuwe Rubriek

En juist die samenwerkingsverbanden gaan we de komende tijd wat beter leren kennen in onze nieuwe rubriek: Op weg naar een Hybride Leeromgeving XL. In deze rubriek nemen we jullie mee in ons proces op weg naar de uitvoering van ons projectplan. Zo nemen we jullie mee achter de schermen bij de verschillende stappen en interviewen we de verschillende partners met vragen als: wat betekent Hybride Leeromgeving XL voor jou?

Vandaag aan het woord: Jaap Hesselink van Indoorsport Brummen.

Wat is jouw visie op het hybride leren?

Ik ben van mening dat het combineren van de theorie en het echte werk in de praktijk er voor zorgdraagt dat er beter opgeleide jongeren afstuderen. Door direct de theorie in praktijk te brengen wordt de leerstof beter opgeslagen en wordt het leren leuker.

Bovendien weten wij dat door te bewegen, of actief te zijn, tijdens het leren de stof makkelijker wordt opgenomen. Het is daarnaast ontzettend leuk om met gemotiveerde jongeren kennis te delen, ik heb er zin in.

Het vorige artikel van Hybride Leeromgeving lezen? Klik dan HIER.