Primair Onderwijs

Bewegingsonderwijs, dat beweegt ons!
Bewegen en leren, op het eerste gezicht lijkt het misschien niets met elkaar te maken hebben maar het tegendeel is waar. Diverse onderzoeken bewijzen dat regelmatig bewegen een zeer positief effect heeft op het leerproces van de jeugd. Leerlingen leren beter als ze zitten afwisselen met lekker bewegen. Om te kunnen sporten en bewegen zijn fitheid, motorische- en bewegingsvaardigheden nodig. Het bewegingsonderwijs is bij uitstek geschikt om kinderen deze vaardigheden aan te leren. Sportkompas zorgt voor beweging door verbinding.

Ben je leerkracht of houd jij je bezig met basisonderwijs en bewegen in de gemeente Brummen? Onderzoek met ons de mogelijkheden hoe je nog meer kunt halen uit het bewegingsonderwijs. Onze expertise, jarenlange ervaring en gedrevenheid maakt dat veel mogelijk is. Om je vast wat ideeën te geven van de mogelijkheden tref je hier alvast een aantal projecten aan die we reeds hebben gerealiseerd.

Beweegonderwijs | Het mikspel

Beweegonderwijs | Sok Paintball