Scholing: Kansen voor 50 + sport.

NLLD-Online-Scholing

Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de Nederlanders boven de 50 jaar graag zou willen sporten, maar dit nog niet doet. Hoe kan jouw sportclub daar mee omgaan, hoe bied je een passend aanbod en hoe bind je deze doelgroep aan jouw vereniging? In de workshop De kansen van 50+ sport gaan we hier uitgebreid op in.

De workshop is interactief, we gaan samen in gesprek, met afwisseling van nieuwe kennis/data, voorbeelden, discussie, uitwisselen van visie & ervaringen en korte opdrachten om de vertaling te kunnen maken naar de eigen club. Tijdens de workshop ontvang je het stappenplan 50plussport, waarmee je meteen aan de slag kunt.

Tijdens deze scholing

• Leer je meer over de wensen, behoeften en motieven van verschillende doelgroepen vanaf 50 jaar;
  • Ontdek je de kansen voor jouw vereniging en hoe je met passend (sport)aanbod en gastvrijheid hieraan invulling kunt geven;
  • Zoeken we de mogelijkheden voor samenwerking met andere sportaanbieders, de zorg of organisaties in de omgeving;
  • Krijg je goede voorbeelden en inzichten hoe de doelgroep naar jouw vereniging uit te nodigen

Leerdoelen
Na afloop van de scholing kun je in de club de bevindingen delen en heb je al voorzichtig keuzes gemaakt waar de kansen voor de vereniging liggen en hoe je dit kan aanpakken.

Voor vragen of meer informatie neem contact op met Erik Sanders (erik@stichtingsportkompas.nl). Het definitieve programma volgt binnenkort.
Aanmelden is al mogelijk via onderstaande link: