Sportcafé: verenigingen blikken samen vooruit op 2019

sportcafe

Maandagavond 21 januari stond het Sportcafé in het teken van vooruitblikken op het nieuwe jaar. Met dertien personen van in totaal acht verenigingen was het een geslaagde editie. Er werden onder meer handige tips en tricks uitgewisseld over actuele onderwerpen als het werven van meer vrijwilligers en leden.

De aanwezige verenigingen waren Volleybalvereniging Bruvoc, Handbal Brummen, Sportclub Brummen, Tafeltennis Eerbeek, Sparta Brummen, Jeu de Boules vereniging Le Pionnier, Volleybalvereniging Spiker en ZV de Spreng.

Met behulp van post-its in verschillende kleuren, creatieve brainstorms en groepsgesprekken kwamen diverse onderwerpen aan bod. Enkele vragen die behandeld werden:

• Waar ga je je op richten komend jaar?
  • Welke activiteiten ga je organiseren?
  • Welke gezamenlijke activiteiten (zoals de Nationale Sportweek) zijn er?
  • Bij welke zaken of activiteiten heb je hulp nodig van Sportkompas of een andere vereniging?

Twee onderwerpen kwamen duidelijk naar voren: de verenigingen willen vooral meer vrijwilligers én meer leden werven. Deze onderwerpen werden vervolgens in twee groepen besproken, waarbij diverse tips en tricks en ervaringen werden gedeeld.

Ook de activiteiten werden onder de loep genomen. De verenigingen waren het erover eens dat het leuk zou zijn als iedere vereniging zich goed kan presenteren tijdens de NSW. Dit kan bijvoorbeeld door reguliere lessen te promoten, een open dag te plannen, een leuke activiteit te organiseren of een activiteit te organiseren samen met een andere vereniging.

Volgens de organisatie kan er teruggekeken worden op een productief Sportcafé waarbij de aanwezigen met genoeg nieuwe ideeën naar huis zijn gegaan. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor het organiseren van een (gezamenlijke) activiteit tijdens de Nationale Sportweek of ben je benieuwd hoe stichting Sportkompas jou op een andere manier kan ondersteunen? Neem dan gerust contact op via sportservice@stichtingsportkompas.nl.