‘’Sportcentrum Hippmann’’ schoolvoetbaltoernooi Brummen weer een succes

Schoolvoetbal

Ingestuurd door de redactie van Sportclub Brummen

Woensdag 8 mei jl. vond bij Sportclub Brummen op sportpark de Hazenberg de 23e editie van het ‘’Sportcentrum Hippmann’’ schoolvoetbaltoernooi plaats. De kinderen van de basisscholen uit Brummen, Hall, Oeken, Empe en Leuvenheim hebben weer een sportieve middag vol vertier gehad.

Om 13.00 uur stonden de eerste kinderen al te popelen om van start te gaan. In totaal hebben er ruim 300 kinderen deelgenomen aan het toernooi. Het was helaas niet de hele middag droog, maar de kinderen hadden er zeker niet minder plezier om. Alle teams (mix, meisjes en jongens) waren verdeeld over 8 poules wat zorgde voor leuk samenspel tussen de jongens en meisjes van de verschillende basisscholen. Nadat de teams hun poulewedstrijden en de grote finales hadden gespeeld, bleek dat basisschool Het Park de grote winnaar van het toernooi was geworden.

Door de organisatie werden de bekers en de grote wisselbeker, gewonnen door Het Park 1 (groep 7/8 jongens), uitgereikt aan de aanvoerders van de teams. Het Park 1 (jongens groep 7/8) en de Oecumenische School (meisjes groep 7/8) mochten deelnemen aan de regiofinales die dit jaar zijn gespeeld op de velden van SV Eerbeekse Boys.

De organisatie wil Sportcentrum Hippmann bedanken voor het mogelijk maken van het toernooi en bedankt ook alle vrijwilligers voor hun inzet deze middag. Dit jaar werd onder leiding van de nieuwe organisatie het schoolvoetbaltoernooi georganiseerd. Dit konden zij natuurlijk niet zonder de hulp en ondersteuning van de oude organisatie bestaande uit Jacomien Eijbersen, Gerrit Kempes en Jos Broekhof. Zij werden speciaal bedankt voor alle jaren van goede organisatie van dit fantastische toernooi.

Uitslagen bij alle groepen

Bij de groepen 3 & 4 wonnen de jongens van de Oecumenische Basisschool. De Pancratiusschool Mix werd tweede en Het Park 2 jongens eindigde als derde.

Bij groepen 5 en 6 was de top drie gevuld met teams van Het park. Het Park 1 jongens eindigde op de eerste plek. Het Park 2 jongens werd tweede en Het park mix eindigde als derde.

De groepen 7 en 8 hadden 3 verschillende categoriën. Er  was een mix, een jongens en een meisjescategorie. Bij de mix ging Expeditie 24/7 er met de winst vandoor. De Isingschool verloren de finale en werden tweede. De Pancratiusschool eindigde op de derde plek. Bij de jongens won Het Park 1 de finale en zij plaatsten zich voor de regiofinales. De Pancratiusschool en de Oecumenische Basisschool eindigde respectievelijk tweede en derde. De Oecumenishce Basisschool eindigde bij de meisjes op de eerste plek. Zij mochten zich ook opmaken voor de regiofinales.

Iedereen kan terugkijken op een fanatiek, gezellig en vooral sportief schoolvoetbaltoernooi.