Sporten gezellig en leuk? Bij hart for her Eerbeek wel!

hart for her

Laagdrempelig, gezellig en geschikt voor iedere vrouw: dat is hart for her! Drie jaar geleden besloot Mariëlle Walter als licentienemer een vestiging in Eerbeek te openen, wat een groot succes bleek. “Veel vrouwen die hier komen weten dat sporten belangrijk is, maar vinden er geen barst aan. Wij maken sporten voor hen laagdrempelig, leuk en gezellig.”

Een bezoek aan hart for her Eerbeek ziet er ongeveer als volgt uit: je komt binnen in de uitnodigende, lichte sportruimte, voorzien van de nodige roze accenten. Vervolgens maak je je rondje langs alle apparaten die in de ruimte staan. Binnen 30 minuten sta je weer buiten. Of zit je aan een kopje koffie aan de gezamenlijke tafel in de ruimte, dat mag ook.

Waar het om gaat is dat je geen uren kwijt bent aan een bezoekje aan de sportschool. Binnen het dertig minuten durende intervalcircuit heb je alle belangrijke spiergroepen getraind en heb je intensief gewerkt aan je conditie. “Ik zeg altijd: wie nog een rondje wil, heeft het niet goed gedaan,” vertelt Mariëlle lachend. De onderneemster uit Apeldoorn opende drie jaar geleden hart for her Eerbeek. Inmiddels is haar team uitgebreid met twee begeleiders die de leden adviseren en helpen met een gezondere levensstijl. Ook is de vestiging onlangs uitgebreid met een schoonheidssalon.

Geen mannen en geen spiegels

Gewoon jezelf zijn en lekker in je vel zitten, daar draait het om bij hart for her. Dat er in de sportruimte geen mannen en geen spiegels aanwezig zijn, maakt het volgens Mariëlle tot een prettige plek waar iedere vrouw op haar eigen niveau kan komen sporten. “Je ziet al snel dat vrouwen een stuk meer zelfvertrouwen krijgen. Ze voelen zich sterker en fitter en doen daarnaast ook nog eens leuke sociale contacten op. Er zijn hier al verschillende vriendschappen ontstaan.”

Dat de formule van hart for her – fun, feel good & friendship – werkt, blijkt wel uit de trouwe groep bezoekers van maar liefst 200 vrouwen die aangesloten zijn bij hart for her Eerbeek. Sommigen komen wekelijks, anderen komen meerdere keren per week. Veel van hen doen graag mee aan de extra’s die Mariëlle organiseert, zoals een hoepelcursus, gezamenlijke activiteiten, vakanties en informatieavonden over onderwerpen als de overgang. “Niets is verplicht, maar ik ben erg ondernemend en vind het leuk om activiteiten te organiseren. Tot nu toe wordt dat altijd erg goed ontvangen.”

‘Huiskamersporten’

In de sportruimte van hart for her Eerbeek staat alleen hydraulische apparatuur. Dat betekent dat de apparaten geen gebruik maken van gewichten, maar werken op basis van (tegen)druk/weerstand, net zoals in het water (hoe harder je zwemt, hoe meer weerstand). Zo kan iedereen op haar eigen niveau op een apparaat plaatsnemen en hoeft er vooraf niets te worden ingesteld. Dit maakt het sporten bij hart for her Eerbeek veilig en snel.

Wie goed haar best doet kan zo 400 tot 500 calorieën verbranden tijdens het intervalcircuit. Een zeer effectief half uurtje, dus. En dat in een gezellige, prettige ruimte in hartje Eerbeek. Mariëlle noemt het ook wel ‘huiskamersporten’: “Het is heel laagdrempelig voor vrouwen om hier binnen te stappen. Het is gezellig, de sfeer is goed en je bent na een half uurtje ook weer klaar. Dat maakt het aantrekkelijk om te blijven sporten, en het niet bij één keer te laten.”

Ben je benieuwd of het sporten bij hart for her ook iets voor jou is? Je bent altijd welkom om eens kennis te maken bij hart for her Eerbeek. Om goed te kunnen ontdekken wat het inhoudt en of je lid wilt worden kun je vijf weken lang vrijblijvend komen sporten voor maar € 49, zonder dat je ergens aan vast zit. Kijk voor meer informatie op de website.