Sportkompas blijft in beweging

kvs Brummen (2)

BRUMMEN – Sportkompas blijft in beweging en zoekt de verbinding ondanks de coronacrisis. Door de corona maatregelen van de overheid zijn de accommodaties tijdelijk gesloten van Sportkompas. De medewerkers van Stichting Sportkompas zijn ook net zoals vele anderen vanuit huis aan het werk. Voorbereidingen worden getroffen voor het moment dat de accommodaties weer veilig en verantwoord open kunnen. Een moment waar de medewerkers naar uitkijken.

Jeugdactiviteiten

In de wijken en kernen van de gemeente Brummen worden buitenactiviteiten georganiseerd voor de jeugd. De verbinding met de gemeente en scholen hebben ertoe bijgedragen dat deze activiteiten goed worden bezocht in Brummen, Eerbeek, Empe, Hall en Leuvenheim.

Middels videoberichten worden beweegactiviteiten verspreid onder de scholen en de verschillende mediakanalen van Sportkompas om ondanks dat de beweeglocaties gesloten zijn we inwoners van de gemeente Brummen het plezier in bewegen laten ervaren. Met de Lock down gym worden wekelijks veel basisschoolleerlingen enthousiast gemaakt voor een oefening tijdens de online schoollessen.

Noodopvang

Nu de basisscholen weer dicht zitten is Sportkompas gestart met noodopvang beweegactiviteiten op de schoolpleinen in de gehele gemeente. Vanuit een aantal basisscholen kwamen de signalen dat ondersteuning bij de noodopvang wenselijk was. Een aantal kinderen maken gebruik van de noodopvang aangezien ouders in de vitale sector werken. Vanuit Sportkompas gaan er 2 medewerkers langs de scholen met sport en spel materiaal.  Samenwerking en verbinding tussen de verschillende afdelingen binnen Sportkompas. Medewerkers die normaal de koffie verzorgen spelen nu een potje trefbal mee met de kinderen net als de zwemzaal medewerkers die dagelijks zwemlessen geven en nu aan het badmintonnen zijn met de kinderen. Een super goed en leuk initiatief.

Leerlingen hebben les tot ongeveer 12:00 uur, eten een boterham en komen dan buiten naar het plein om verschillende sport en spel activiteiten te doen op het schoolplein. Van ongeveer 12:15 uur tot 13:15 uur kunnen kinderen ongedwongen spelen met al het materiaal wat Sportkompas op dat moment te bieden heeft. Van voetballen tot aan hockey en van badminton tot aan trefbal. Alles is mogelijk indien het materiaal aanwezig is.

Kortom Sportkompas staat nooit stil en is ondanks de Lock down altijd in beweging door verbinding!