Sterrenbeek en Spr@nkel tekenen overeenkomst met stichting Sportkompas

ssk overeenkomst (2)

Afgelopen donderdag hebben OBS de Spr@nkel en KC Sterrenbeek een overeenkomst met stichting Sportkompas getekend. Volgend schooljaar verzorgt Sportkompas de gymlessen op beide scholen. Stichting Sportkompas is blij met het vertrouwen en kijkt uit naar de samenwerking.

Stichting Sportkompas stimuleert sport, bewegen en gezondheid in de gemeente Brummen. Hiermee proberen we de leefbaarheid in de kernen en dorpen te vergroten. Het moet voor iedere inwoner van de gemeente mogelijk zijn om op een laagdrempelige manier aan het sporten/bewegen te komen. Voor kinderen is het erg belangrijk dat zij genoeg bewegen. Met deze gymlessen kunnen wij de kinderen dan ook helpen bij het sporten en kunnen we ze stimuleren om genoeg te blijven bewegen. Sterrenbeek en de Spr@nkel waren enthousiast over dit idee en besloten de samenwerking aan te gaan.

Het verzorgen van gymlessen is een onderdeel van het schoolsportarrangement. Het schoolsportarrangement is één van de ambities van Sportkompas, waarbij hybride leren een belangrijk deel van uit maakt.  Hybride leren houdt in dat er een klas studenten zich een hele dag inzet om bewegingsonderwijs te geven, bewegingsactiviteiten te geeft aan senioren, sportdagen voorbereidt, maar ook bijvoorbeeld een buitenschools-beweegaanbod verzorgd voor de kinderopvang. Met deze vorm van leren kunnen veel partijen ontzien en ondersteund worden en wordt de beweegactiviteit/intensiteit in de gemeente Brummen verhoogd.

Stichting Sportkompas is enthousiast over de samenwerking en kan niet wachten om de gymlessen te verzorgen voor de twee Eerbeekse scholen. Een mooie kans voor zowel stichting Sportkompas als voor de scholen om te werken aan een goede en vertrouwelijke band.

Voor meer informatie over KC Sterrenbeek en de Spr@nkel kun je een kijkje nemen op hun websites.