Stimuleringsbudget & petflesjes

IMG_lancering Loves to Move

Gelderland Loves te Move

Zijn er binnen de verenigingen nog plannen op het gebied van inclusie en diversiteit dan is hiervoor een stimuleringsbudget beschikbaar.

Leeftijd, lichamelijke of geestelijke gezondheid, etnische achtergrond, religie, seksuele geaardheid, gender of sociale positie moeten er niet toe doen. Iedereen moet op zijn of haar manier een leven lang kunnen sporten en bewegen.

Met het programma Gelderland Loves te Move willen provincie Gelderland en gemeente Nijmegen sportaanbieders en gemeenten in de regio helpen om een sportomgeving / sfeer te creëren waar iedereen zich welkom voelt en niemand wordt buitengesloten. Zo zetten we dit programma in aanloop naar de EuroGames 2022 in om het sportklimaat in Gelderland inclusief te maken. Iedereen kan meedoen in Gelderland. Ook in de sport.

Het programma biedt tal van mogelijkheden voor Gelderse sportaanbieders en gemeenten om aan de slag te gaan met Inclusie & Diversiteit. De Menukaart Inclusief Sporten beschrijft de mogelijkheden om aan de slag te gaan met deze thema’s. Aan deze menukaart zitten stimuleringsbudgetten gekoppeld voor de organisatie van activiteiten. Doe er dus zeker uw voordeel mee!

Inzameling petflesjes

Vanaf 1 juli 2021 zit er statiegeld op kleine petflessen (minder dan 1 liter). Ook sportverenigingen verkopen water en frisdrank in deze flesjes. De inname van petflessen is niet verplicht, maar kan sportclubs wel voordeel opleveren. Niet-commerciële sportverenigingen mogen het statiegeld houden en aan de club besteden of aan een goed doel schenken. In dit artikel lees je hoe deze regeling werkt.

21015-Menukaart-Gelderland-loves-to-move_3.1