Twee nieuwe bestuursleden voor Stichting Sportkompas

nieuwe-bestuursleden-stichting-sportkompas

Het bestuur van Stichting Sportkompas wordt versterkt met twee bestuursleden, te weten Pouwel Inberg en Marion van Wieringen. Hiermee is het bestuur twee jonge en ervaren bestuurders rijker. Namens het huidige bestuur heet voorzitter Wessel van Soest de nieuwe bestuursleden van harte welkom.

Stichting Sportkompas is sinds 1 februari dit jaar actief en houdt zich voornamelijk bezig met beweeg- en sportstimulering en de uitvoering van het gemeentelijk sportbeleid. De stichting heeft als belangrijkste taak sport, bewegen en gezondheid in de gemeente Brummen te stimuleren en heeft hiervoor buurtsportcaches, combinatiefunctionarissen sport en een Jongeren Op Gezond Gewicht-regisseur in dienst. Ook wordt er nauw samengewerkt met (sport)verenigingen, zorg- en welzijnsorganisaties en het onderwijs.

Vanwege de uitbreiding van de taken was het huidige bestuur van Stichting Sportkompas de afgelopen tijd naarstig op zoek naar nieuwe leden. Dat is met de komst van Pouwel en Marion gelukt. Het bestuur bestaat nu uit een gemĂȘleerd gezelschap en vertegenwoordigt de gehele gemeente: de leden komen uit Brummen, Eerbeek, Leuvenheim en Hall.

De nieuwe leden hebben allebei zeer veel affiniteit met sporten en bewegen en zijn zelf actief bij sportverenigingen, daarnaast hebben ze ruime ervaring met bestuurstaken. Het voltallige bestuur ziet met vertrouwen de toekomst tegemoet en kijkt er naar uit om gezamenlijk de taken van Stichting Sportkompas uit te voeren en zo sporten, bewegen en gezondheid voor iedereen in de gemeente te stimuleren.