Uniek sporttalent 2019!

Ontwerp zonder titel (4)

Stichting Sportkompas feliciteert Matz (11) uit Brummen met het behalen van zijn titel uniek sporttalent 2019!

Matz is bij Sportkompas geen onbekende, bij meester Martijn en beweegcoach Femke viel Matz al snel op door zijn enorme doorzettingsvermogen. In 2017 verloor Matz zijn benen door de infectie Streptokokken, maar wilde hij zeker door blijven sporten. Matz groeide na het verlies van zijn onderbenen uit tot een meer dan verdienstelijk rolstoeltennisser en rolstoelbasketballer en wist daarmee vele anderen te inspireren. Naast het bewegen vanuit zijn rolstoel pakte hij ook gelijk het zwemmen op en zelfs dat lukte.

De uitverkiezing is een actie van Uniek Sporten, een initiatief van Fonds Gehandicapten Sport. Met de slogan van dit jaar “Zet een streep door beperking en onderstreep talent” werd er aandacht gevraagd en hoe! De oproep om te stemmen op Facebook werd vele malen gedeeld en er werd massaal gestemd. En zo won Matz de eretitel Uniek Sporttalent 2019.

Afgelopen dinsdag beleefde Matz een wereldavond in de Amsterdamse Johan Cruyff Arena en kreeg hij zijn prijs uit handen van Humberto Tan. Matz kreeg onder andere een geldbedrag van €1000 voor sportartikelen en zijn basketbalclub kreeg €3000 voor de aanschaf van sportspullen. Wij vinden het dan ook super dat Matz op deze manier beloond wordt voor zijn enorme inzet en wensen hem nog heel veel sportplezier!!