Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Femke Grolman van ons Sport- en Beweegloket.

• Sporten

• Bertine Lentink Food & Sport Coach

Bertine Lentink Food & Sport Coach staat voor fit, energie, bewegen en gezond lichaamsgewicht. Maar ook voor genieten en lekker eten. Bertine Lentink helpt je graag om te genieten van ‘lekker’ eten én om sporten en bewegen een onderdeel van je dagelijks patroon te maken.

Personal training, small group training, trainingen op scholen en bedrijven. Je kunt het zo gek niet bedenken, Bertine denkt graag mee en heeft voor elke situatie een oplossing.

• Bridgeclub Eerbeek

Bij Bridgeclub Eerbeek neemt gezelligheid een belangrijke plaats in. In de maanden september t/m mei wordt er op donderdagavond gespeeld in twee of drie lijnen. Na vijf speelavonden wordt er gepromoveerd en gedegradeerd. Er wordt gespeeld in het Tjark Riks Centrum te Eerbeek. In de zomermaanden is er vrij bridgen op de maandagavond. Iedereen is dan van harte welkom!
    Vind u bridge leuk, maar weet u nog niet zeker of u zich bij een vereniging aan wilt sluiten? Neem dan een proefabonnement af. Dan kunt u zelf de sfeer ervaren. Ook als u op dit moment geen vaste bridgepartner heeft kunt u zich bij ons aanmelden.

• Hippmann Personal Training

Twan Hippmann is gediplomeerd fitnesstrainer Fit!Vak A en B, Personal Trainer en Bootcamp instructeur. Na zijn HBO studie Sportmanagement aan het Windesheim College te Zwolle is hij als Personal Trainer begonnen bij Sportcentrum Hippmann. Hij is nu 10 jaar werkzaam in dit familiebedrijf.

Personal training is geschikt voor iedereen die persoonlijke begeleiding zoekt. Het is ook mogelijk om in kleine groepen te sporten. Het voordeel van een personal trainer is dat je op een intensieve manier wordt getraind, zodat je veel sturing krijgt en op een persoonlijke manier wordt uitgedaagd. De training kan zowel binnen als buiten plaatsvinden, dit is afhankelijk van de wensen van de sporten en de doelen die er gesteld zijn.

Kijk voor voorbeelden en meer informatie op de website.

• Shaolin Kung Fu Brummen

China Sports & Culture is een traditionele Shaolin Kung Fu school met lessen in Brummen en Zutphen. Shaolin Kung Fu is geschikt voor jong en oud, jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Iedereen kan meedoen op zijn of haar niveau. Ervaring met andere vechtsporten is niet nodig. De leerlingen bestaan uit een leuke, gevarieerde groep van 4 tot 50 jaar. Plezier, respect en het verbeteren van persoonlijke eigenschappen en vaardigheden staan tijdens de trainingen centraal.

De lessen worden gegeven door Patrick,  Shi Yan Shao, een 34ste generatie Shaolin disciple en rijkserkend leraar martial arts. De lessen Kung Fu worden ondersteund door gevorderde leerlingen.

• Stal te Bokkel

Bij Stal te Bokkel uit Eerbeek voelen beginnende én gevorderde ruiters zich thuis.

Al meer dan 20 jaar is Stal te Bokkel gevestigd in de bossen aan de rand van de Veluwe. Naast het verzorgen van rijlessen voor jong en oud, verhuurt Stal de Bokkel ook paarden voor buitenritten en doen ze dienst als pensionstal en fokkerij.

Nieuwsgierig? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie!

• Badmintonclub ‘t Pluumpje

Badmintonclub ‘t Pluumpje uit Eerbeek is opgericht op 19 april 1975. De vereniging staat sindsdien voor sportiviteit; een plek waar jong en oud elkaar ontmoeten. Zowel de recreanten als de fanatieke competitiespelers kunnen bij ‘t Pluumpje terecht. De trainingen van de badmintonclub vinden plaats in sporthal De Bhoele. Elke dinsdag kan hier vrij getraind en gespeeld worden.

Ook voor de jeugd organiseert Badmintonclub ‘t Pluumpje verschillende activiteiten. Naast de vaste trainingen worden er verschillende toernooien en een uitje georganiseerd. Nieuwsgierig geworden? Je bent van harte welkom om eens vrijblijvend te komen kijken.

• Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid Eerbeek

Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid heeft een divers aanbod. Het begint met ouder-peutergym en biedt de mogelijkheid om via recreatief turnen te turnen op wedstrijdniveau. Daarnaast is er sport-fit voor dames en heren. Leeftijd is niet zo belangrijk, het verlangen om gezond en actief te blijven wel.
    De vanouds vriendschappelijke en sociale sfeer die gymnastiek eigen is, speelt ook bij de gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid een rol. De technische leiding van de gymnastiek groepen streeft ernaar de kinderen wat mee te geven waaraan ze ook later wat hebben. Te denken valt dan aan begrippen als discipline, afspraak is afspraak en kameraadschap. Begrippen die in sommige fases van het maatschappelijk gebeuren als ouderwets gezien worden, maar steeds weer terugkomen als waardevolle uitgangspunten.

• Eerbeekse TafelTennis Vereniging ETTV

Tafeltennis is een volwaardige wedstrijdsport die hoge lichamelijke en mentale eisen stelt aan spelers die het op niveau willen beoefenen. Uiteraard is er naast de wedstrijdsport, die fanatiek beoefend wordt, ook volop ruimte voor ontspanning en persoonlijk contact. En dat is wat deze club bijzonder maakt!

Om zelf te ervaren hoe het is om bij ETTV te sporten kunt u langskomen op een trainingsavond. Als u dan uw sportkleding meeneemt, kan er gelijk een balletje geslagen worden!

• Bridgeclub Smodo Eerbeek

Bridgeclub SMODO is een bridgeclub waarbij gezelligheid voorop staat. Op dinsdagavond en woensdagmiddag wordt in een ontspannen sfeer gebridged, maar de prestaties worden niet uit het oog verloren. Op dinsdagavond wordt er gespeeld in het Tjark Riks Centrum en op woensdagmiddag wordt er gespeeld in het Pater Dekkerhuis. Bent u nog geen lid en wilt u ook gezellig bridgen, dan vindt u hier meer informatie.