Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

• Sporten

• Hippische Sport Vereniging De Veluwezoom

Liefhebbers van pony- en paardrijden kunnen terecht bij Hippische Sport Vereniging De Veluwezoom. Deze vereniging is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) te Ermelo. Per provincie zijn alle verenigingen via de KNHS ondergebracht in regio’s, de Veluwezoom valt onder Regio Gelderland. Deze Regio Gelderland heeft de aangesloten verenigingen weer verdeeld in zogenaamde “kringen”. Deze vereniging is ingedeeld in de kring Berkel/IJssel. Binnen de kring worden regelmatig wedstrijden georganiseerd. Tijdens deze wedstrijden kun je dressuurproeven rijden, een parcours springen en eventueel samen met andere leden van de vereniging mee doen met de discipline afdelingsdressuur (4-tal of 6-tal).

• Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid Eerbeek

Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid heeft een divers aanbod. Het begint met ouder-peutergym en biedt de mogelijkheid om via recreatief turnen te turnen op wedstrijdniveau. Daarnaast is er sport-fit voor dames en heren. Leeftijd is niet zo belangrijk, het verlangen om gezond en actief te blijven wel.
    De vanouds vriendschappelijke en sociale sfeer die gymnastiek eigen is, speelt ook bij de gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid een rol. De technische leiding van de gymnastiek groepen streeft ernaar de kinderen wat mee te geven waaraan ze ook later wat hebben. Te denken valt dan aan begrippen als discipline, afspraak is afspraak en kameraadschap. Begrippen die in sommige fases van het maatschappelijk gebeuren als ouderwets gezien worden, maar steeds weer terugkomen als waardevolle uitgangspunten.

• Personal Sports Brummen

PSB is een kleinschalige, gezellige, professioneel ingerichte sportschool met aandacht voor jou. Jouw wensen staan centraal bij PSB. Te denken valt daarbij aan het verliezen van gewicht, het verbeteren van conditie, sporten met gezondheidsklachten, het sporten voor een fit lichaam, het opbouwen van spiermassa of het herstellen na een blessure.

Afgestemd op jouw behoeften, lifestyle en doelstellingen wordt jouw eigen programma samengesteld. Door op deze manier te sporten behaal je resultaat en is het programma bovendien verantwoord en veilig. Bij PSB word je begeleid door deskundige trainers met passie voor en kennis van sport. Ook bedrijfsfitness is mogelijk bij PSB.

• Hengelsportvereniging Eerbeek

De visvereniging ‘De Hoop’ bestaat al sinds 1950. Bij Papierfabriek ‘De Hoop’ (tegenwoordig ‘SCA Packaging’) werd onderling gevist in een bedrijfscompetitie. In deze competitie mochten alleen vissers meedoen die bij ‘De Hoop’ werkten. Er waren echter vissers uit Eerbeek en omstreken die de competitie aan wilden gaan met de vissers van ‘De Hoop’. Vanuit deze gedachte is Hengelsportvereniging Eerbeek in de jaren ‘60/’70 ontstaan.

Hengelsportvereniging Eerbeek mocht zich in de jaren ‘70 verheugen op grote opkomsten tijdens de verenigingswedstrijden. In het archief is terug te vinden dat er 50 tot 70 vissers per wedstrijd deelnamen. Het leden aantal is teruggelopen van 500 leden in de beginjaren tot zo’n 250 leden nu.

Er wordt gevist bij ‘t Gat van Cortenoever’. Om in dit water te mogen vissen, moet u lid zijn van Hengelsportvereniging Eerbeek. In het water kan het gehele jaar gevist worden. Er wordt vooral gevist op karper. De gevangen karpers variëren van 15 tot 25 pond.

• Dartvereniging Brummen

Dartvereniging Brummen speelt in het eigen clubgebouw: darthuis de Barrel. Er is nog ruimte voor nieuwe teams. Bij interesse in de mogelijkheden kun je gerust contact opnemen door te bellen of door een berichtje te sturen op Facebook. Wees welkom voor een drankje of om een pijltje te gooien!

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• Stal te Bokkel

Bij Stal te Bokkel uit Eerbeek voelen beginnende én gevorderde ruiters zich thuis.

Al meer dan 20 jaar is Stal te Bokkel gevestigd in de bossen aan de rand van de Veluwe. Naast het verzorgen van rijlessen voor jong en oud, verhuurt Stal de Bokkel ook paarden voor buitenritten en doen ze dienst als pensionstal en fokkerij.

Nieuwsgierig? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie!

• Kegelclub Gooi Ze Umme

G.Z.U. (Gooi Ze Umme is een kegelclub voor mannen. De oefenavond vindt plaats op donderdag op de kegelbanen van Café Restaurant Concordia te Brummen. De clubavond begint om 20.00u en eindigt wanneer de laatste kegelaar zijn kegelbal opbergt. G.Z.U. telt zo’n 17 leden, waarvan er 15 in competitieverband gooien. De leeftijd varieert van 40 tot 88 jaar.

Het kegelen is ook een sociaal gebeuren: praatje, drankje, hapje. Naast de clubavonden zijn er een zestal competitieronden per jaar. Opgeven voor de competitie is een vrije keuze, maar wordt hogelijk gewaardeerd. Naast het meedoen aan de competitie, kun je ook mee gooien met toernooien of kampioenschappen in verschillende klassen, zowel op nationaal niveau als op bondsniveau. De club heeft verder een feestcommissie die ook wat andere activiteiten organiseert.