Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Eerbeekse TafelTennis Vereniging ETTV

Tafeltennis is een volwaardige wedstrijdsport die hoge lichamelijke en mentale eisen stelt aan spelers die het op niveau willen beoefenen. Uiteraard is er naast de wedstrijdsport, die fanatiek beoefend wordt, ook volop ruimte voor ontspanning en persoonlijk contact. En dat is wat deze club bijzonder maakt!

Om zelf te ervaren hoe het is om bij ETTV te sporten kunt u langskomen op een trainingsavond. Als u dan uw sportkleding meeneemt, kan er gelijk een balletje geslagen worden!

• Handbal Brummen

Handbal Brummen is opgericht in 1946. Handbal is een teamsport voor iedereen. Bij handbal kun je eigenlijk alleen winnen als je goed samenspeelt met je team. Als handballer moet je wel tegen een stootje kunnen, lichamelijk contact is namelijk toegestaan. Toch zul je tijdens de wedstrijden merken dat de spelers sportief met elkaar en de tegenstanders om gaan. Duwen, trekken en/of schelden laat de scheidsrechter zeker niet toe.
    Lijkt handbal jou een leuke sport? Bij HV Brummen mag een nieuw lid 2 maanden gratis meespelen en trainen!

• Duikschool Divers

Bij Duikschool Divers kun je opgeleid worden voor alle PADI, NOB en IAHD duikbrevetten. Daarnaast kunnen kinderen met een beperking in samenwerking met hun leerkrachten terecht voor een therapeutische duikervaring. Theorie- en zwembadmodules vinden plaats in de avonduren. Het buitenwaterduiken in het weekend. Voor therapeutisch duiken gelden afwijkende dagen en tijden.

Bij Duikschool Divers wordt altijd gebruik gemaakt van nieuwe duik- en lesmaterialen zodat je op een rustige en veilige manier kunt leren duiken. In jouw eigen tempo en altijd verzekerd van optimale begeleiding. Duikschool Divers verzorgt ook opfriscursussen voor mensen die alweer een tijdje niet meer hebben gedoken en alle kennis weer op willen frissen. Voor mensen die eerst willen weten of ze duiken wel leuk vinden, zijn er introductielessen. Ook minder valide mensen en hun begeleiders kunnen terecht bij Duikschool Divers voor een brevet.

• Hengelsportvereniging Eerbeek

De visvereniging ‘De Hoop’ bestaat al sinds 1950. Bij Papierfabriek ‘De Hoop’ (tegenwoordig ‘SCA Packaging’) werd onderling gevist in een bedrijfscompetitie. In deze competitie mochten alleen vissers meedoen die bij ‘De Hoop’ werkten. Er waren echter vissers uit Eerbeek en omstreken die de competitie aan wilden gaan met de vissers van ‘De Hoop’. Vanuit deze gedachte is Hengelsportvereniging Eerbeek in de jaren ‘60/’70 ontstaan.

Hengelsportvereniging Eerbeek mocht zich in de jaren ‘70 verheugen op grote opkomsten tijdens de verenigingswedstrijden. In het archief is terug te vinden dat er 50 tot 70 vissers per wedstrijd deelnamen. Het leden aantal is teruggelopen van 500 leden in de beginjaren tot zo’n 250 leden nu.

Er wordt gevist bij ‘t Gat van Cortenoever’. Om in dit water te mogen vissen, moet u lid zijn van Hengelsportvereniging Eerbeek. In het water kan het gehele jaar gevist worden. Er wordt vooral gevist op karper. De gevangen karpers variëren van 15 tot 25 pond.

• Bridgeclub Brummen

Bridgeclub Brummen is in 1968 opgericht. De club speelt haar wedstrijden in café restaurant Concordia in Brummen. Naast het competitie-element neemt gezelligheid een belangrijke plaats in bij deze club. In de maanden september t/m mei wordt er bij bridgeclub Brummen elke maandagavond parencompetitie gespeeld in meerdere lijnen. Na vijf competitie-avonden zijn er promotie- en degradatiewedstrijden en tussendoor wordt er voor ‘de ladder’ gespeeld. Op de donderdagmiddag wordt in één of twee lijnen gespeeld middels een laddercompetitie.Afwisseling genoeg dus, bij bridgeclub Brummen!

• VV Oeken

Vv Oeken heeft haar basis in Brummen en is opgericht op 5 oktober 1928. De vereniging is genoemd naar het gelijknamige buurtschap gelegen op enkele kilometers ten noorden van Brummen, daar waar deze voetbalclub, dus al 90 jaar geleden begon. Het sportpark de Overkant ligt aan de rand van het dorp Brummen aan de Knoevenoordstraat, de plaats waar, naast de kernen Leuvenheim en Oeken, de meeste van de ruim 400 leden wonen.

Voor de ca. 300 spelende leden heeft de club momenteel vier seniorenteams spelend in de zaterdagcompetitie. Het eerste elftal is ingedeeld in de 3e klasse A.

De jeugdafdeling met jongens en meisjes omvat veel pupillen- en juniorenteams verdeeld over een volledige lijn van mini-pupillen tot en met JO/MO19-junioren. Tevens zijn er complete meidenteams. Alle jeugdleden en VR1 spelen onder de samenwerkingsvlag van SJO Oeken/Brummen.

De keuze daarnaast om ‘met plezier meer prestatiegericht’ te gaan werken heeft de laatste jaren een flinke groei en goede resultaten opgeleverd. Ook wordt er met een team aan de (recreanten-)zaalcompetitie deelgenomen. Tevens is er op vrijdagavond het 7v7 35+/45+ voetbal.

Naast het voetbal zijn er het hele seizoen door allerlei andere activiteiten voor de jeugd, senioren en supporters, zoals onder meer het Sinterklaasfeest voor de jongste jeugdleden, het jeugdkamp, de koekactie, kaartactiviteiten en veel meer.

Traditioneel wordt elk seizoen afgesloten met een groot Toernooiweekend in juni met toernooien (voor jeugd en senioren).

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• Badmintonclub Brummen

Badmintonclub Brummen is opgericht in 1976. De club bestaat uit een negental leden en twee gastspelers. Badmintonclub Brummen is een gezellig clubje dat bestaat uit vrienden die op een vaste tijd eenmaal in de week anderhalf uur ontspannen bezig zijn. De club maakt gebruik van één speelveld op locatie Rhienderoord. Op dit veld kunnen vier spelers tegelijkertijd actief zijn. Het streven is om niet groter te worden dan dertien spelers, zodat iedereen op de speelavond aan bod komt. Geïnteresseerden kunnen altijd komen kijken op donderdagavond van 20:30u tot 22:00u. In de maanden juli en augustus houdt Badmintonclub Brummen vakantie.

• ATB-Club Last Gear Eerbeek

Last Gear is een recreatieve vereniging en heeft in algemene zin tot doel het beoefenen van de wielersport, met name het mountainbiken. Sportiviteit, plezier in de sport en gezelligheid staan voorop. De vereniging telt ruim 270 leden. Dit aantal blijft nog steeds groeien. Last Gear heeft daarmee voldoende leden om op elk fietsniveau een goed aanbod aan activiteiten en mogelijkheden te bieden.

Mountainbiken is een sport voor iedereen. Dat wil Last Gear ook graag uitdragen. De club biedt een jaarprogramma met voor ‘ieder wat wils’. Niet alleen voor de leden, maar voor iedereen. De vereniging biedt een gevarieerd en passend aanbod aan wieleractiviteiten voor zowel heren, dames als jeugd. Bijna iedere zondag staat er een clubrit op het programma waarbij de groepsindeling wordt bepaald door het prestatieniveau en de groepsgrootte. In het zomerseizoen wordt er ook door de week gereden. Ook kan er worden deelgenomen aan diverse toertochten en beschikt Last Gear over een eigen marathonteam. Tevens kan er naar behoefte aan wedstrijden worden deelgenomen.