Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Femke Grolman van ons Sport- en Beweegloket.

• Sporten

• Bertine Lentink Food & Sport Coach

Bertine Lentink Food & Sport Coach staat voor fit, energie, bewegen en gezond lichaamsgewicht. Maar ook voor genieten en lekker eten. Bertine Lentink helpt je graag om te genieten van ‘lekker’ eten én om sporten en bewegen een onderdeel van je dagelijks patroon te maken.

Personal training, small group training, trainingen op scholen en bedrijven. Je kunt het zo gek niet bedenken, Bertine denkt graag mee en heeft voor elke situatie een oplossing.

• Hengelaarsvereniging De Karper Brummen

Bij HSV De Karper in Brummen is iedereen welkom die hart heeft voor de hengelsport. Er wordt op verschillende plekken gevist: De Hank in Brummen, het “Gat” van Leuvenheim en de Zwarte Hank in Leuvenheim. HSV De Karper heeft niet alleen een eigen competitie, maar neemt ook deel aan wedstrijden in de regio.

HSV De Karper heeft bovendien een speciale jeugdafdeling; De Dobber. De Dobber organiseert regelmatig jeugdcursussen zodat je op een leuke en toegankelijke manier leert hoe je moet vissen. Interesse? Je bent van harte welkom!

• Engelenburg Golf & Country Club

“Een club voor iedereen”

Golfclub Engelenburg is een actieve bloeiende vereniging van mensen uit Brummen en wijde omgeving die graag golf spelen. Er wordt gespeeld op een fantastisch mooie en uitdagende baan die hoort bij het Kasteel Engelenburg in Brummen.

Sportiviteit, saamhorigheid en gezelligheid gaan bij Golfclub Engelenburg hand in hand. Enthousiaste verenigingsleden zetten zich in tal van commissies in voor een eerlijk en kwalitatief goed golfspel.

Er worden door het hele jaar veel terugkerende activiteiten georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen. Dit varieert van gezelligheidswedstrijden tot meerdaagse toernooien en NGF-competitie.

Bovendien kan iedereen kan bij de golfprofessional van Golfclub Engelenburg terecht om het spel te leren of de techniek beter onder de knie te krijgen.

Meer weten? Neem dan contact op met de golfclub. U bent van harte welkom.

• All 4 Run Brummen

Heb je al een redelijke of goede conditie en wil je graag een stok achter de deur om vaker te gaan hardlopen? Kortom, ben jij op zoek naar een gezellige loopgroep in Brummen? Dan ben je bij All 4 Run Brummen aan het juiste adres.

All 4 Run Brummen biedt afwisselende hardlooptrainingen waar je aan je eigen conditie en uithoudingsvermogen werkt. De loopvereniging helpt je bij het stellen en behalen van je doelen en zorgt dat je voor langere tijd op het juiste tempo kunt lopen. In een ongedwongen sfeer en onder goede begeleiding blijf je bij All 4 Run Brummen het hele jaar door fit.

• TC Eerbeek

Tennisclub Eerbeek (TCE), opgericht op 3 oktober 1969, is een vereniging die aangesloten is bij de landelijke tennisbond KNLTB. TCE heeft als thuisbasis het tennispark “De Veldkant”, prachtig gelegen aan de rand van het Veluwse Imbos, op ca. 1 km buiten het dorp Eerbeek. Het park bestaat uit 9 kunstgrasbanen, een oefenkooi, een riant clubhuis en een ruime parkeergelegenheid. Ook in de wintermaanden kan er op het kunstgras vrijwel altijd gespeeld worden.

Het is overigens goed toeven op het tennispark. Na afloop van een partijtje tennis kan er in de gezellige bar onder het genot van een hapje en een drankje nog even worden na- en bijgepraat.

• Sportclub Brummen

Het doel van Sportclub Brummen is het beoefenen en het bevorderen van de amateurvoetbalsport in al zijn verschijningsvormen op een zo hoog mogelijk kwalitatief niveau. Kwaliteit vertaalt zich hierbij in een moderne accommodatie en deskundige, gediplomeerde begeleiding van spelers en elftallen op alle niveaus. De doelgroepen zijn heren, dames, jongens en meisjes. Naast kwaliteit kenmerkt de vereniging zich door respect, sportiviteit en gezonde ambitie, maar ook door gezelligheid en familiegevoel. Voor zowel senioren als jeugd wil Sportclub Brummen een positieve sfeer en goede organisatie scheppen, waardoor spelers het als een uitdaging zien om bij de vereniging te komen spelen.

• ATB-Club Last Gear Eerbeek

Last Gear is een recreatieve vereniging en heeft in algemene zin tot doel het beoefenen van de wielersport, met name het mountainbiken. Sportiviteit, plezier in de sport en gezelligheid staan voorop. De vereniging telt ruim 270 leden. Dit aantal blijft nog steeds groeien. Last Gear heeft daarmee voldoende leden om op elk fietsniveau een goed aanbod aan activiteiten en mogelijkheden te bieden.

Mountainbiken is een sport voor iedereen. Dat wil Last Gear ook graag uitdragen. De club biedt een jaarprogramma met voor ‘ieder wat wils’. Niet alleen voor de leden, maar voor iedereen. De vereniging biedt een gevarieerd en passend aanbod aan wieleractiviteiten voor zowel heren, dames als jeugd. Bijna iedere zondag staat er een clubrit op het programma waarbij de groepsindeling wordt bepaald door het prestatieniveau en de groepsgrootte. In het zomerseizoen wordt er ook door de week gereden. Ook kan er worden deelgenomen aan diverse toertochten en beschikt Last Gear over een eigen marathonteam. Tevens kan er naar behoefte aan wedstrijden worden deelgenomen.

• Stichting Kenniscentrum Weerbaarheid

Stichting Kenniscentrum Weerbaarheid richt zich op het leveren van een substantiële bijdrage aan de maatschappij op het gebied van veiligheid, weerbaarheid en zelfverdediging. Sinds 2005 is de stichting actief in Brummen met de trainingsgroep Brummen/Veluwezoom. Lessen vinden plaats op donderdagavond in de gymzaal van De Lans.

• Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid Eerbeek

Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid heeft een divers aanbod. Het begint met ouder-peutergym en biedt de mogelijkheid om via recreatief turnen te turnen op wedstrijdniveau. Daarnaast is er sport-fit voor dames en heren. Leeftijd is niet zo belangrijk, het verlangen om gezond en actief te blijven wel.
    De vanouds vriendschappelijke en sociale sfeer die gymnastiek eigen is, speelt ook bij de gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid een rol. De technische leiding van de gymnastiek groepen streeft ernaar de kinderen wat mee te geven waaraan ze ook later wat hebben. Te denken valt dan aan begrippen als discipline, afspraak is afspraak en kameraadschap. Begrippen die in sommige fases van het maatschappelijk gebeuren als ouderwets gezien worden, maar steeds weer terugkomen als waardevolle uitgangspunten.