Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Zwembad Coldenhove

Zwembad Coldenhove ligt in Eerbeek aan de rand van de prachtige Veluwe. Het water van het zwembad wordt verwarmd door de restwarmte van papierfabriek Coldenhove. Omdat deze temperatuur niet altijd beschikbaar is, is op de website de actuele watertemperatuur te vinden. Tijdens de zomermaanden is het zwembad de thuisbasis van zwem- en waterpolovereniging De Spreng.

Zwembad Coldenhove heeft niet alleen een groot diep bad maar ook een kleuterbad, peuterbad, een lange glijbaan, een wild-water-beek en een ruime ligweide met volleybalveld. Bovendien kunnen er bij het zwembad snacks, snoep en softdrinks gehaald worden.

• Rijvereniging en Ponyclub De IJsselruiters

Vereniging De IJsselruiters kent een rijke geschiedenis. De vereniging werd opgericht in 1926 en is inmiddels uitgegroeid tot een bruisende rijvereniging en ponyclub. Voorwaarts denken, voorwaarts doen & voorwaarts gaan is de slogan die de vereniging typeert. De IJsselruiters organiseert regelmatig interessante clinics en evenementen. Wil je lid worden van De IJsselruiters? Dat kan: je hebt de keus uit rijdend lid, accommodatielid en niet rijdend lid.

• Handbal Brummen

Handbal Brummen is opgericht in 1946. Handbal is een teamsport voor iedereen. Bij handbal kun je eigenlijk alleen winnen als je goed samenspeelt met je team. Als handballer moet je wel tegen een stootje kunnen, lichamelijk contact is namelijk toegestaan. Toch zul je tijdens de wedstrijden merken dat de spelers sportief met elkaar en de tegenstanders om gaan. Duwen, trekken en/of schelden laat de scheidsrechter zeker niet toe.
    Lijkt handbal jou een leuke sport? Bij HV Brummen mag een nieuw lid 2 maanden gratis meespelen en trainen!

• Duikschool Divers

Bij Duikschool Divers kun je opgeleid worden voor alle PADI, NOB en IAHD duikbrevetten. Daarnaast kunnen kinderen met een beperking in samenwerking met hun leerkrachten terecht voor een therapeutische duikervaring. Theorie- en zwembadmodules vinden plaats in de avonduren. Het buitenwaterduiken in het weekend. Voor therapeutisch duiken gelden afwijkende dagen en tijden.

Bij Duikschool Divers wordt altijd gebruik gemaakt van nieuwe duik- en lesmaterialen zodat je op een rustige en veilige manier kunt leren duiken. In jouw eigen tempo en altijd verzekerd van optimale begeleiding. Duikschool Divers verzorgt ook opfriscursussen voor mensen die alweer een tijdje niet meer hebben gedoken en alle kennis weer op willen frissen. Voor mensen die eerst willen weten of ze duiken wel leuk vinden, zijn er introductielessen. Ook minder valide mensen en hun begeleiders kunnen terecht bij Duikschool Divers voor een brevet.

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• ZV De Spreng

Zwemsportvereniging De Spreng is een fusievereniging met een lange historie. In het jaar 2000 gingen de Eerbeekse Zwem- en Poloclub ‘Oefening Kweekt Kracht’ en de Zwem- en Poloclub ‘Brummen’ op in een nieuwe zwemsportvereniging: De Spreng. Thuishavens zijn het zwembad Rhienderoord te Brummen en zwembad Coldenhove te Eerbeek. Bij De Spreng worden de volgende sporten aangeboden: waterpolo, reddingszwemmen, wedstrijdzwemmen en recreatief zwemmen. Je hebt de mogelijkheid om vier keer gratis mee te trainen.

De Spreng wil de zwemsport bevorderen in de gemeente Brummen en haar leden een plezierige en veilige omgeving bieden om hun favoriete sport te beoefenen. De zwemsportvereniging is trots op de jeugdafdeling, waar kinderen (na het behalen van hun A- en B-diploma) op speelse wijze kennis maken met alle facetten van het zwemmen, het reddend zwemmen en waterpolo. Plezier en beleving staan voorop. Zowel bij de recreatieve groeps als bij de wedstrijdteams. Er wordt gestreefd naar optimale wedstrijdprestaties.

• Volleybalvereniging Bruvoc

Volleybalvereniging Bruvoc is opgericht in 1960 en heeft ruim 200 leden, die verdeeld zijn over meerdere heren- en damesteams. Verder heeft de vereniging mini- en jeugdteams en recreantengroepen. Iedereen kan bij Bruvoc een maand lang mee trainen zonder kosten om te bekijken of het allemaal bevalt. Daarna beslis je of je lid wilt worden of niet. Samen met de Technische Commissie wordt er dan bekeken in welk team of groep je het beste kunt spelen en trainen.

De vereniging scoort hoog als het om verenigingsactiviteiten gaat. Te denken valt aan diverse toernooien, waaronder het jaarlijkse terugkerende sponsortoernooi, beachvolleybal en een mixed toernooi op de derde zondag van het nieuwe jaar.

Bruvoc heeft een eigen verenigingsblad, ‘de Time-Out’. Dit is een blad voor en door leden en verschijnt vijf keer per jaar. Een prima middel om op de hoogte te blijven van alle prestaties van de vereniging op volleybalgebied!

• Shaolin Kung Fu Brummen

China Sports & Culture is een traditionele Shaolin Kung Fu school met lessen in Brummen en Zutphen. Shaolin Kung Fu is geschikt voor jong en oud, jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Iedereen kan meedoen op zijn of haar niveau. Ervaring met andere vechtsporten is niet nodig. De leerlingen bestaan uit een leuke, gevarieerde groep van 4 tot 50 jaar. Plezier, respect en het verbeteren van persoonlijke eigenschappen en vaardigheden staan tijdens de trainingen centraal.

De lessen worden gegeven door Patrick,  Shi Yan Shao, een 34ste generatie Shaolin disciple en rijkserkend leraar martial arts. De lessen Kung Fu worden ondersteund door gevorderde leerlingen.

• De Leuvenheimse Tennisclub

Deze gezellige, laagdrempelige vereniging bestaat al bijna 40 jaar en is prachtig gelegen aan de rand van Leuvenheim. Er zijn twee gravelbanen waarop vrijwel altijd gespeeld kan worden. De vereniging heeft een recreatief karakter en is toegankelijk voor alle speelsterktes. De Leuvenheimse Tennisclub is aangesloten bij de KNLTB. Ieder voor- en najaar doen er teams van LTC mee aan de competitie. Het volgen van tennisles is ook mogelijk bij LTC. De club beschikt over een gecertificeerde tennisleraar.

Vrijblijvend kennismaken met tennis en de vereniging behoort tot de mogelijkheden. U bent van harte welkom om met één van de leden de baan op te gaan ter kennismaking.