Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Zwembad Coldenhove

Zwembad Coldenhove ligt in Eerbeek aan de rand van de prachtige Veluwe. Het water van het zwembad wordt verwarmd door de restwarmte van papierfabriek Coldenhove. Omdat deze temperatuur niet altijd beschikbaar is, is op de website de actuele watertemperatuur te vinden. Tijdens de zomermaanden is het zwembad de thuisbasis van zwem- en waterpolovereniging De Spreng.

Zwembad Coldenhove heeft niet alleen een groot diep bad maar ook een kleuterbad, peuterbad, een lange glijbaan, een wild-water-beek en een ruime ligweide met volleybalveld. Bovendien kunnen er bij het zwembad snacks, snoep en softdrinks gehaald worden.

• Engelenburg Golf & Country Club

“Een club voor iedereen”

Golfclub Engelenburg is een actieve bloeiende vereniging van mensen uit Brummen en wijde omgeving die graag golf spelen. Er wordt gespeeld op een fantastisch mooie en uitdagende baan die hoort bij het Kasteel Engelenburg in Brummen.

Sportiviteit, saamhorigheid en gezelligheid gaan bij Golfclub Engelenburg hand in hand. Enthousiaste verenigingsleden zetten zich in tal van commissies in voor een eerlijk en kwalitatief goed golfspel.

Er worden door het hele jaar veel terugkerende activiteiten georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen. Dit varieert van gezelligheidswedstrijden tot meerdaagse toernooien en NGF-competitie.

Bovendien kan iedereen kan bij de golfprofessional van Golfclub Engelenburg terecht om het spel te leren of de techniek beter onder de knie te krijgen.

Meer weten? Neem dan contact op met de golfclub. U bent van harte welkom.

• Kegelclub Gooi Ze Umme

G.Z.U. (Gooi Ze Umme is een kegelclub voor mannen. De oefenavond vindt plaats op donderdag op de kegelbanen van Café Restaurant Concordia te Brummen. De clubavond begint om 20.00u en eindigt wanneer de laatste kegelaar zijn kegelbal opbergt. G.Z.U. telt zo’n 17 leden, waarvan er 15 in competitieverband gooien. De leeftijd varieert van 40 tot 88 jaar.

Het kegelen is ook een sociaal gebeuren: praatje, drankje, hapje. Naast de clubavonden zijn er een zestal competitieronden per jaar. Opgeven voor de competitie is een vrije keuze, maar wordt hogelijk gewaardeerd. Naast het meedoen aan de competitie, kun je ook mee gooien met toernooien of kampioenschappen in verschillende klassen, zowel op nationaal niveau als op bondsniveau. De club heeft verder een feestcommissie die ook wat andere activiteiten organiseert.

• Professionele Tennisbegeleiding | Roald de Gans

Tennisbegeleiding is opgezet met de gedachte om gemotiveerde spelers (van beginners tot gevorderden) optimaal te begeleiden als speler en als mens. De sport is niet alleen een doel, maar ook een middels om als individu te groeien. Zowel óp als buiten de baan.

Tennisbegeleiding werkt volgens een natuurlijk leerproces. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat de speler zelf in staat is technieken en tactieken te ontdekken. De trainer zegt dus niet wat de speler moet doen, maar creëert een natuurlijk ontwikkelingsproces door middel van creatieve oefeningen in een gestructureerde methodische opbouw.

Spelers kiezen zelf het aantal trainingen in de week. Er is keus uit verschillende pakketten. Deze pakketten variëren van groepstrainingen, duo en/of privé trainingen. Ook is er de mogelijkheid tot het volgen van loop/coördinatie training en/of fitness (fitness is te volgen vanaf de middelbare school leeftijd). Alle trainingen worden in principe in Dieren gegeven. Het hele jaar door kunnen de trainingen uitwijken naar een tennishal.

• Badmintonclub Brummen

Badmintonclub Brummen is opgericht in 1976. De club bestaat uit een negental leden en twee gastspelers. Badmintonclub Brummen is een gezellig clubje dat bestaat uit vrienden die op een vaste tijd eenmaal in de week anderhalf uur ontspannen bezig zijn. De club maakt gebruik van één speelveld op locatie Rhienderoord. Op dit veld kunnen vier spelers tegelijkertijd actief zijn. Het streven is om niet groter te worden dan dertien spelers, zodat iedereen op de speelavond aan bod komt. Geïnteresseerden kunnen altijd komen kijken op donderdagavond van 20:30u tot 22:00u. In de maanden juli en augustus houdt Badmintonclub Brummen vakantie.

• Brummense Damvereniging

Brummense Damvereniging staat voor dammen voor jong en oud. De clubleden spelen mee in verschillende competities zoals de bondscompetitie, de sneldamcompetitie en de jeugdcompetitie. Elke donderdag is er een clubavond die wordt gehouden in Plein 5, het buurthuis van Brummen. Enthousiaste dammers zijn van harte welkom om een clubavond bij te wonen. Ook als je nog niet zeker weet of je wel lid wilt worden kun je gerust een avond komen kijken. Er is altijd wel een mogelijkheid om een partijtje te spelen tegen een lid van de club.

• ZV De Spreng

Zwemsportvereniging De Spreng is een fusievereniging met een lange historie. In het jaar 2000 gingen de Eerbeekse Zwem- en Poloclub ‘Oefening Kweekt Kracht’ en de Zwem- en Poloclub ‘Brummen’ op in een nieuwe zwemsportvereniging: De Spreng. Thuishavens zijn het zwembad Rhienderoord te Brummen en zwembad Coldenhove te Eerbeek. Bij De Spreng worden de volgende sporten aangeboden: waterpolo, reddingszwemmen, wedstrijdzwemmen en recreatief zwemmen. Je hebt de mogelijkheid om vier keer gratis mee te trainen.

De Spreng wil de zwemsport bevorderen in de gemeente Brummen en haar leden een plezierige en veilige omgeving bieden om hun favoriete sport te beoefenen. De zwemsportvereniging is trots op de jeugdafdeling, waar kinderen (na het behalen van hun A- en B-diploma) op speelse wijze kennis maken met alle facetten van het zwemmen, het reddend zwemmen en waterpolo. Plezier en beleving staan voorop. Zowel bij de recreatieve groeps als bij de wedstrijdteams. Er wordt gestreefd naar optimale wedstrijdprestaties.

• Personal Sports Brummen

PSB is een kleinschalige, gezellige, professioneel ingerichte sportschool met aandacht voor jou. Jouw wensen staan centraal bij PSB. Te denken valt daarbij aan het verliezen van gewicht, het verbeteren van conditie, sporten met gezondheidsklachten, het sporten voor een fit lichaam, het opbouwen van spiermassa of het herstellen na een blessure.

Afgestemd op jouw behoeften, lifestyle en doelstellingen wordt jouw eigen programma samengesteld. Door op deze manier te sporten behaal je resultaat en is het programma bovendien verantwoord en veilig. Bij PSB word je begeleid door deskundige trainers met passie voor en kennis van sport. Ook bedrijfsfitness is mogelijk bij PSB.