Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Karate Club Eerbeek

Karate Club Eerbeek is een karateschool voor iedereen: voor kinderen vanaf zes jaar tot volwassenen. De club staat bekend vanwege de fijne sfeer en persoonlijke aandacht. Er wordt les gegeven in Kihon, Kata, Kumite en eigen ontwikkeling. KCE doet er alles aan om de tijd die de leden bij de club doorbrengen zo fijn, afwisselend en leerzaam mogelijk te maken.

De trainingen vinden op woensdag- en vrijdagavond plaats. Geïnteresseerden kunnen vrijblijvend een tweetal lessen meedoen alvorens zij beslissen of zij wel of geen lid willen worden.

• Badmintonclub Brummen

Badmintonclub Brummen is opgericht in 1976. De club bestaat uit een negental leden en twee gastspelers. Badmintonclub Brummen is een gezellig clubje dat bestaat uit vrienden die op een vaste tijd eenmaal in de week anderhalf uur ontspannen bezig zijn. De club maakt gebruik van één speelveld op locatie Rhienderoord. Op dit veld kunnen vier spelers tegelijkertijd actief zijn. Het streven is om niet groter te worden dan dertien spelers, zodat iedereen op de speelavond aan bod komt. Geïnteresseerden kunnen altijd komen kijken op donderdagavond van 20:30u tot 22:00u. In de maanden juli en augustus houdt Badmintonclub Brummen vakantie.

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• Stichting Scouting Eerbeek

Scouting Tapawingo Eerbeek is een vereniging waar elk weekend allerlei jongens en meisjes het scoutingspel spelen. Elke week is er een leuke bijeenkomst waarin van alles ondernomen wordt: van vuurstoken tot een zeepsopbaan, van primitief koken tot een sporttoernooi: bij Scouting Tapawingo Eerbeek zijn ze van alle markten thuis.

Het scoutingspel wordt gespeeld in verschillende leeftijdsgroepen, zogenaamde speltakken. De activiteiten zijn dan ook afgestemd op de leeftijd van de leden. Zo ga je bij de jongste groep, de welpen, een nacht kamperen op een terrein in de buurt terwijl je bij de oudste groep, de explorers, een hele week op kamp gaat naar Spanje, Polen of Schotland. Je bent van harte welkom om eens te komen kijken bij Scouting Tapawingo Eerbeek!

• Volleybalvereniging Bruvoc

Volleybalvereniging Bruvoc is opgericht in 1960 en heeft ruim 200 leden, die verdeeld zijn over meerdere heren- en damesteams. Verder heeft de vereniging mini- en jeugdteams en recreantengroepen. Iedereen kan bij Bruvoc een maand lang mee trainen zonder kosten om te bekijken of het allemaal bevalt. Daarna beslis je of je lid wilt worden of niet. Samen met de Technische Commissie wordt er dan bekeken in welk team of groep je het beste kunt spelen en trainen.

De vereniging scoort hoog als het om verenigingsactiviteiten gaat. Te denken valt aan diverse toernooien, waaronder het jaarlijkse terugkerende sponsortoernooi, beachvolleybal en een mixed toernooi op de derde zondag van het nieuwe jaar.

Bruvoc heeft een eigen verenigingsblad, ‘de Time-Out’. Dit is een blad voor en door leden en verschijnt vijf keer per jaar. Een prima middel om op de hoogte te blijven van alle prestaties van de vereniging op volleybalgebied!

• Sparta Brummen

Sparta Brummen is dé vereniging in Brummen waar iedereen kan komen gymmen, dansen en springen. De gymnastiekvereniging heeft een divers aanbod waaronder recreatief turnen (op wedstrijdniveau), jazzdance voor de jeugd en voor volwassenen, groepsspringen en sportfit voor (de iets oudere) dames en heren. Leeftijd is niet belangrijk bij Sparta, daarentegen staat het verlangen om gezond en actief te blijven voorop.

Sportiviteit, verdraagzaamheid, respect en gezelligheid zijn belangrijke waarden binnen de vereniging. Sparta staat middenin de maatschappij, richt zich primair op recreatiesport en biedt leden een vertrouwde omgeving om onder deskundige leiding te kunnen sporten.

• Eerbeekse Boys

Voetbalvereniging Eerbeekse Boys is opgericht in 1927 door drie jongens die destijds 14 jaar waren. In 1932 fuseerde de club met TOVO (Tot Ons Vermaak Opgericht) en gingen beide clubs verder onder de naam Eerbeekse Boys. Sindsdien is de voetbalvereniging in alle opzichten flink gegroeid; ledenaantal, resultaten en aanhangers. Inmiddels heeft de club vier voetbalvelden en twee trainingsvelden en is er bij het hoofdveld een tribune gebouwd die is gefinancierd door de leden zelf. In de zomer van 2000 is de bar in de kantine helemaal veranderd. Het gaat goed met de Eerbeekse Boys. Het aantal pupillen is gegroeid en dat belooft een mooie toekomst!

• Duikschool Divers

Bij Duikschool Divers kun je opgeleid worden voor alle PADI, NOB en IAHD duikbrevetten. Daarnaast kunnen kinderen met een beperking in samenwerking met hun leerkrachten terecht voor een therapeutische duikervaring. Theorie- en zwembadmodules vinden plaats in de avonduren. Het buitenwaterduiken in het weekend. Voor therapeutisch duiken gelden afwijkende dagen en tijden.

Bij Duikschool Divers wordt altijd gebruik gemaakt van nieuwe duik- en lesmaterialen zodat je op een rustige en veilige manier kunt leren duiken. In jouw eigen tempo en altijd verzekerd van optimale begeleiding. Duikschool Divers verzorgt ook opfriscursussen voor mensen die alweer een tijdje niet meer hebben gedoken en alle kennis weer op willen frissen. Voor mensen die eerst willen weten of ze duiken wel leuk vinden, zijn er introductielessen. Ook minder valide mensen en hun begeleiders kunnen terecht bij Duikschool Divers voor een brevet.

• Brummense Damvereniging

Brummense Damvereniging staat voor dammen voor jong en oud. De clubleden spelen mee in verschillende competities zoals de bondscompetitie, de sneldamcompetitie en de jeugdcompetitie. Elke donderdag is er een clubavond die wordt gehouden in Plein 5, het buurthuis van Brummen. Enthousiaste dammers zijn van harte welkom om een clubavond bij te wonen. Ook als je nog niet zeker weet of je wel lid wilt worden kun je gerust een avond komen kijken. Er is altijd wel een mogelijkheid om een partijtje te spelen tegen een lid van de club.