Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Erik van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• PSV De Oortveldruiters

De Vereniging De Oortveldruiters is oorspronkelijk van start gegaan als ponyclub en is opgericht in 1979. Inmiddels bestaat De Paarden Sport Vereniging De Oortveldruiters uit de Rijvereniging voor Paarden, de Ponyclub en een actieve Voltigevereniging. De vereniging heeft ongeveer 140 leden. De vereniging bezit een prachtige accommodatie bestaande uit een grote overdekte rijhal met kantine, buitenbak en een royale parkeergelegenheid.

Een lid van PSV De Oortveldruiters heeft recht op twee lesuren in de week; één dressuur- en één springles. Daarnaast mag een lid gebruik maken van de accommodatie. Het is de leden toegestaan om vrij te rijden buiten de lesuren om. Tijdens lesuren mag er niet vrij gereden worden in dezelfde ruimte waar de les gegeven wordt.

De vereniging kent ook een activiteitencommissie. Er worden allerlei activiteiten binnen de vereniging georganiseerd. Verder is er de Evenementencommissie (oliebollenactie) en de Concourscommissie.

• Brummense Damvereniging

Brummense Damvereniging staat voor dammen voor jong en oud. De clubleden spelen mee in verschillende competities zoals de bondscompetitie, de sneldamcompetitie en de jeugdcompetitie. Elke donderdag is er een clubavond die wordt gehouden in Plein 5, het buurthuis van Brummen. Enthousiaste dammers zijn van harte welkom om een clubavond bij te wonen. Ook als je nog niet zeker weet of je wel lid wilt worden kun je gerust een avond komen kijken. Er is altijd wel een mogelijkheid om een partijtje te spelen tegen een lid van de club.

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• Zwembad Coldenhove

Zwembad Coldenhove ligt in Eerbeek aan de rand van de prachtige Veluwe. Het water van het zwembad wordt verwarmd door de restwarmte van papierfabriek Coldenhove. Omdat deze temperatuur niet altijd beschikbaar is, is op de website de actuele watertemperatuur te vinden. Tijdens de zomermaanden is het zwembad de thuisbasis van zwem- en waterpolovereniging De Spreng.

Zwembad Coldenhove heeft niet alleen een groot diep bad maar ook een kleuterbad, peuterbad, een lange glijbaan, een wild-water-beek en een ruime ligweide met volleybalveld. Bovendien kunnen er bij het zwembad snacks, snoep en softdrinks gehaald worden.

• Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid Eerbeek

Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid heeft een divers aanbod. Het begint met ouder-peutergym en biedt de mogelijkheid om via recreatief turnen te turnen op wedstrijdniveau. Daarnaast is er sport-fit voor dames en heren. Leeftijd is niet zo belangrijk, het verlangen om gezond en actief te blijven wel.
    De vanouds vriendschappelijke en sociale sfeer die gymnastiek eigen is, speelt ook bij de gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid een rol. De technische leiding van de gymnastiek groepen streeft ernaar de kinderen wat mee te geven waaraan ze ook later wat hebben. Te denken valt dan aan begrippen als discipline, afspraak is afspraak en kameraadschap. Begrippen die in sommige fases van het maatschappelijk gebeuren als ouderwets gezien worden, maar steeds weer terugkomen als waardevolle uitgangspunten.

• Volleybalvereniging Spiker

Spiker telt momenteel ruim 200 leden en is daarmee één van de grootste zaalsportverenigingen in de gemeente Brummen. Het doel van de vereniging is gelegenheid geven tot het beoefenen van de volleybalsport door middel van het houden van trainingen, het spelen van wedstrijden op zowel competitie- als recreatief niveau. Spiker wil een vereniging zijn waar leden zich thuis voelen, zodat iedereen kan volleyballen op een wijze die hem/haar aanspreekt. Sporthal de Bhoele aan de Händelstraat 45 in Eerbeek is de thuishaven van Spiker. Trainingen worden gehouden op de maandag, donderdag en vrijdag. Op zaterdag vinden de thuiswedstrijden plaats.

• Stal te Bokkel

Bij Stal te Bokkel uit Eerbeek voelen beginnende én gevorderde ruiters zich thuis.

Al meer dan 20 jaar is Stal te Bokkel gevestigd in de bossen aan de rand van de Veluwe. Naast het verzorgen van rijlessen voor jong en oud, verhuurt Stal de Bokkel ook paarden voor buitenritten en doen ze dienst als pensionstal en fokkerij.

Nieuwsgierig? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie!

• Shaolin Kung Fu Brummen

China Sports & Culture is een traditionele Shaolin Kung Fu school met lessen in Brummen en Zutphen. Shaolin Kung Fu is geschikt voor jong en oud, jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Iedereen kan meedoen op zijn of haar niveau. Ervaring met andere vechtsporten is niet nodig. De leerlingen bestaan uit een leuke, gevarieerde groep van 4 tot 50 jaar. Plezier, respect en het verbeteren van persoonlijke eigenschappen en vaardigheden staan tijdens de trainingen centraal.

De lessen worden gegeven door Patrick,  Shi Yan Shao, een 34ste generatie Shaolin disciple en rijkserkend leraar martial arts. De lessen Kung Fu worden ondersteund door gevorderde leerlingen.

• Yoga Jannu

Yoga Jannu biedt een dynamische vorm van yoga. Door het bewegen op het ritme van de ademhaling ervaar je rust je hoofd en ga je vrijer en bewuster bewegen. De krachtige houdingen maken je sterk en soepel. De lessen worden rustig opgebouwd en aan het niveau van de groep aangepast. Jong, oud, iedereen kan aan yoga doen! De leeftijd van de leerlingen varieert van 16 tot 84 jaar.

Naar wens kan Yoga Jannu ook wat krachtige power yogalessen aanbieden, of stoelyoga voor minder mobiele mensen. In combinatie met hardlopen biedt yoga een geweldige warming up om blessures te voorkomen.

De meeste lessen worden gegeven bij Villa Sangha en bij Yoga centrum Brummen. Daarnaast organiseert Yoga Jannu regelmatig lessen buiten, of op een andere locatie.

Tessa Valstar, eigenaresse van Yoga Jannu, hoopt je gauw te zien op een proefles!