Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Erik van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Korfbalvereniging Mélynas Domatrac

KV Mélynas is een jonge vereniging met een lange historie. Sinds 2012 zijn namelijk de korfbalverenigingen uit Eerbeek (KV Eerbeek) en Brummen (Turbulas) gefuseerd. De sjieke naam van de vereniging, ‘mélynas’, betekent niets anders dan ‘blauw’ (in het Litouws); de kleur waarmee beide verenigingen gezamenlijk verder zijn gegaan.

De teams bestaan uit spelers uit zowel Brummen als Eerbeek. In beide plaatsen is een eigen veld, een eigen clubhuis en worden zaaltrainingen gehouden. Alle zaalwedstrijden worden in Eerbeek gespeeld. De korfbalvereniging bestaat momenteel uit 5 senioren en 5 jeugdteams, verschillende ondersteunende commissies en een actieve jeugdactiviteitencommissie.

• Judoschool Pot

Judoschool Pot is gevestigd in Zutphen, maar geeft ook lessen bij de Bhoele in Eerbeek en in Rhienderoord bij Brummen. Het is een judoschool voor iedereen, ongeacht niveau of leeftijd. Elke judoka en judogroep heeft zijn eigen specifieke benadering en manier van leren. Judoschool Pot probeert daar als judoschool bij aan te sluiten en heeft waardering en aandacht voor elke lid. De professionele achtergrond in het (speciaal) onderwijs helpt daarbij.

Bij Judoschool Pot willen ze het maximale uit de judoschool en judoka’s halen, zowel op recreatief- als op wedstrijdgebied. Zo worden er clubkampioenschappen georganiseerd, wordt er deelgenomen aan opstap- en grotere toernooien, is er een leuk dagje uit naar de A-toernooien waar de professionele judoka’s hun wedstrijden spelen en wordt er in de zomer een judokamp georganiseerd.

De lessen bij Rhienderoord in Brummen vinden plaats op vrijdag van 15.45 tot 16.30 uur (kinderen tot 8 jaar) en van 16.30 tot 17.30 uur (kinderen vanaf 8 jaar). Het is uiteraard mogelijk om een gratis proefles te komen volgen. Neem een kijkje op de website voor meer informatie.

• Train2Perfection

Bij Train2Perfection kun je terecht voor personal training van gemotiveerde, ervaren trainers. Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of ‘gewoon’ fitter wilt worden: bij Train2Perfection weten ze hoe jij de beste én langdurige resultaten kunt behalen. Train2Perfection richt zich bovendien niet alleen op sporten, maar biedt ook coaching op gebied van gedragsverandering, voeding en trainingsmethoden. Voor betaalbare, betrokken en professionele personal coaching is Train2Perfection in Eerbeek het juiste adres.

• Sportschool Hippmann

Sportcentrum Hippmann is een actief en gezellig sportcentrum waar vele takken van sport beoefend kunnen worden. Bij sportcentrum Hippmann in Brummen kun je onder andere terecht voor fitness, kickboksen, crosstraining, spinning, zumba, yoga, streetdance, jeugdfitness, xcore, bootcamp, bokszaktraining, BBB, pilates, pump-it en vele andere activiteiten. Check onze website voor meer informatie of kom eens langs voor een gratis proefles.

• Bridgeclub Brummen

Bridgeclub Brummen is in 1968 opgericht. De club speelt haar wedstrijden in café restaurant Concordia in Brummen. Naast het competitie-element neemt gezelligheid een belangrijke plaats in bij deze club. In de maanden september t/m mei wordt er bij bridgeclub Brummen elke maandagavond parencompetitie gespeeld in meerdere lijnen. Na vijf competitie-avonden zijn er promotie- en degradatiewedstrijden en tussendoor wordt er voor ‘de ladder’ gespeeld. Op de donderdagmiddag wordt in één of twee lijnen gespeeld middels een laddercompetitie.Afwisseling genoeg dus, bij bridgeclub Brummen!

• Sportcentrum Fit & Fun

Sportcentrum Fit & Fun verzorgt fitness en groepslessen op een mooie locatie, in een unieke sfeer. De fitnessruimte is ingericht voor individuele fitness trainingen en is gericht op het ontwikkelen en onderhouden van spierkracht, figuurverbeteringen en algehele fitheid. Trainen is individueel, maar wel onder begeleiding van de fitness instructeurs. De ruimte is voorzien van airco.

Sportcentrum Fit & Fun heeft een breed scala aan groepslessen. Met meer dan 20 verschillende lessn voor jong en oud is er voor elk wat wils. Zo kun je dansen met BodyJam of fietsen met Spinning. Voor de kinderen zijn er lessen als Junior Fit en Streetdance.

Fitt2Go biedt door middel van de Gratis Proefweek Fitness de mogelijkheid gratis kennis te maken met groepsfitness. Op deze manier kun je gratis kennis maken met de lessen die jij leuk vindt. Ook kun je gratis de online Lidmaatschapstest invullen. Deze test bestaat uit 7 vragen en bepaalt welk lidmaatschap het beste past bij jou past. Op de locaties in Eerbeek en Deventer is er de mogelijkheid gratis gebruik van de sauna te maken.

• Jeu de Boules vereniging Le Pionnier in Brummen

Wie denkt dat Jeu de Boules alleen een sport is voor oude mannetjes, die met veel gebaren en furore spelen in de schaduw van platanen op een pleintje in Frankrijk, heeft het mis. Jeu de Boules is voor iedereen!

JBV Le pionnier telt 30 leden en 9 donateurs. Ook geeft de vereniging mensen met een verstandelijke beperking de mogelijkheid om actief deel te nemen aan de Jeu de Boules sport. Naast de wekelijkse speeldagen op dinsdagavond en zondagmiddag, organiseert JBV Le Pionnier ook een toernooir en competitie voor de “G”-leden.

De vereniging heeft een geheel vernieuwde accommodatie. Deze is gevestigd op sportpark de Hazenberg, gelegen aan de rand van Brummen. Het clubhuis is gezellig en sfeervol. In principe wordt er het hele jaar buiten gespeeld. Bij slecht weer is er de mogelijkheid om “mini-boules” binnen te spelen.

• Dartvereniging Brummen

Dartvereniging Brummen speelt in het eigen clubgebouw: darthuis de Barrel. Er is nog ruimte voor nieuwe teams. Bij interesse in de mogelijkheden kun je gerust contact opnemen door te bellen of door een berichtje te sturen op Facebook. Wees welkom voor een drankje of om een pijltje te gooien!

• Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid Eerbeek

Gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid heeft een divers aanbod. Het begint met ouder-peutergym en biedt de mogelijkheid om via recreatief turnen te turnen op wedstrijdniveau. Daarnaast is er sport-fit voor dames en heren. Leeftijd is niet zo belangrijk, het verlangen om gezond en actief te blijven wel.
    De vanouds vriendschappelijke en sociale sfeer die gymnastiek eigen is, speelt ook bij de gymnastiekvereniging Kracht & Vlugheid een rol. De technische leiding van de gymnastiek groepen streeft ernaar de kinderen wat mee te geven waaraan ze ook later wat hebben. Te denken valt dan aan begrippen als discipline, afspraak is afspraak en kameraadschap. Begrippen die in sommige fases van het maatschappelijk gebeuren als ouderwets gezien worden, maar steeds weer terugkomen als waardevolle uitgangspunten.