Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Stichting Kenniscentrum Weerbaarheid

Stichting Kenniscentrum Weerbaarheid richt zich op het leveren van een substantiële bijdrage aan de maatschappij op het gebied van veiligheid, weerbaarheid en zelfverdediging. Sinds 2005 is de stichting actief in Brummen met de trainingsgroep Brummen/Veluwezoom. Lessen vinden plaats op donderdagavond in de gymzaal van De Lans.

• Sportschool Hippmann

Sportcentrum Hippmann is een actief en gezellig sportcentrum waar vele takken van sport beoefend kunnen worden. Bij sportcentrum Hippmann in Brummen kun je onder andere terecht voor fitness, kickboksen, crosstraining, spinning, zumba, yoga, streetdance, jeugdfitness, xcore, bootcamp, bokszaktraining, BBB, pilates, pump-it en vele andere activiteiten. Check onze website voor meer informatie of kom eens langs voor een gratis proefles.

• Bertine Lentink Food & Sport Coach

Bertine Lentink Food & Sport Coach staat voor fit, energie, bewegen en gezond lichaamsgewicht. Maar ook voor genieten en lekker eten. Bertine Lentink helpt je graag om te genieten van ‘lekker’ eten én om sporten en bewegen een onderdeel van je dagelijks patroon te maken.

Personal training, small group training, trainingen op scholen en bedrijven. Je kunt het zo gek niet bedenken, Bertine denkt graag mee en heeft voor elke situatie een oplossing.

• TC Eerbeek

Tennisclub Eerbeek (TCE), opgericht op 3 oktober 1969, is een vereniging die aangesloten is bij de landelijke tennisbond KNLTB. TCE heeft als thuisbasis het tennispark “De Veldkant”, prachtig gelegen aan de rand van het Veluwse Imbos, op ca. 1 km buiten het dorp Eerbeek. Het park bestaat uit 9 kunstgrasbanen, een oefenkooi, een riant clubhuis en een ruime parkeergelegenheid. Ook in de wintermaanden kan er op het kunstgras vrijwel altijd gespeeld worden.

Het is overigens goed toeven op het tennispark. Na afloop van een partijtje tennis kan er in de gezellige bar onder het genot van een hapje en een drankje nog even worden na- en bijgepraat.

• Rhienderoord

Bij Rhienderoord kom je zwemmen, bewegen en plezier maken. Rhienderdoord in Brummen is namelijk meer dan een zwembad alleen; er is ook een sportzaal en er worden diverse evenementen voor jong en oud georganiseerd. Zeven dagen per week kun je bij Rhienderoord terecht om banen te trekken, recreatief te zwemmen, te genieten van de wellness, aquasport te bedrijven of zwemles te volgen. Bovendien is er een gezellige bar aanwezig, kun je de vergaderruimte huren, is er een (gedeeltelijk overdekt) terras en een speeltuin. Kortom: zeeën van mogelijkheden bij Rhienderoord! Je bent van harte welkom om het zelf te ontdekken.

• De Leuvenheimse Tennisclub

Deze gezellige, laagdrempelige vereniging bestaat al bijna 40 jaar en is prachtig gelegen aan de rand van Leuvenheim. Er zijn twee gravelbanen waarop vrijwel altijd gespeeld kan worden. De vereniging heeft een recreatief karakter en is toegankelijk voor alle speelsterktes. De Leuvenheimse Tennisclub is aangesloten bij de KNLTB. Ieder voor- en najaar doen er teams van LTC mee aan de competitie. Het volgen van tennisles is ook mogelijk bij LTC. De club beschikt over een gecertificeerde tennisleraar.

Vrijblijvend kennismaken met tennis en de vereniging behoort tot de mogelijkheden. U bent van harte welkom om met één van de leden de baan op te gaan ter kennismaking.

• ATB-Club Last Gear Eerbeek

Last Gear is een recreatieve vereniging en heeft in algemene zin tot doel het beoefenen van de wielersport, met name het mountainbiken. Sportiviteit, plezier in de sport en gezelligheid staan voorop. De vereniging telt ruim 270 leden. Dit aantal blijft nog steeds groeien. Last Gear heeft daarmee voldoende leden om op elk fietsniveau een goed aanbod aan activiteiten en mogelijkheden te bieden.

Mountainbiken is een sport voor iedereen. Dat wil Last Gear ook graag uitdragen. De club biedt een jaarprogramma met voor ‘ieder wat wils’. Niet alleen voor de leden, maar voor iedereen. De vereniging biedt een gevarieerd en passend aanbod aan wieleractiviteiten voor zowel heren, dames als jeugd. Bijna iedere zondag staat er een clubrit op het programma waarbij de groepsindeling wordt bepaald door het prestatieniveau en de groepsgrootte. In het zomerseizoen wordt er ook door de week gereden. Ook kan er worden deelgenomen aan diverse toertochten en beschikt Last Gear over een eigen marathonteam. Tevens kan er naar behoefte aan wedstrijden worden deelgenomen.

• Eerbeekse TafelTennis Vereniging ETTV

Tafeltennis is een volwaardige wedstrijdsport die hoge lichamelijke en mentale eisen stelt aan spelers die het op niveau willen beoefenen. Uiteraard is er naast de wedstrijdsport, die fanatiek beoefend wordt, ook volop ruimte voor ontspanning en persoonlijk contact. En dat is wat deze club bijzonder maakt!

Om zelf te ervaren hoe het is om bij ETTV te sporten kunt u langskomen op een trainingsavond. Als u dan uw sportkleding meeneemt, kan er gelijk een balletje geslagen worden!

• Yoga Jannu

Yoga Jannu biedt een dynamische vorm van yoga. Door het bewegen op het ritme van de ademhaling ervaar je rust je hoofd en ga je vrijer en bewuster bewegen. De krachtige houdingen maken je sterk en soepel. De lessen worden rustig opgebouwd en aan het niveau van de groep aangepast. Jong, oud, iedereen kan aan yoga doen! De leeftijd van de leerlingen varieert van 16 tot 84 jaar.

Naar wens kan Yoga Jannu ook wat krachtige power yogalessen aanbieden, of stoelyoga voor minder mobiele mensen. In combinatie met hardlopen biedt yoga een geweldige warming up om blessures te voorkomen.

De meeste lessen worden gegeven bij Villa Sangha en bij Yoga centrum Brummen. Daarnaast organiseert Yoga Jannu regelmatig lessen buiten, of op een andere locatie.

Tessa Valstar, eigenaresse van Yoga Jannu, hoopt je gauw te zien op een proefles!