Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Erik van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• Shaolin Kung Fu Brummen

China Sports & Culture is een traditionele Shaolin Kung Fu school met lessen in Brummen en Zutphen. Shaolin Kung Fu is geschikt voor jong en oud, jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Iedereen kan meedoen op zijn of haar niveau. Ervaring met andere vechtsporten is niet nodig. De leerlingen bestaan uit een leuke, gevarieerde groep van 4 tot 50 jaar. Plezier, respect en het verbeteren van persoonlijke eigenschappen en vaardigheden staan tijdens de trainingen centraal.

De lessen worden gegeven door Patrick,  Shi Yan Shao, een 34ste generatie Shaolin disciple en rijkserkend leraar martial arts. De lessen Kung Fu worden ondersteund door gevorderde leerlingen.

• Bridgeclub Smodo Eerbeek

Bridgeclub SMODO is een bridgeclub waarbij gezelligheid voorop staat. Op dinsdagavond en woensdagmiddag wordt in een ontspannen sfeer gebridged, maar de prestaties worden niet uit het oog verloren. Op dinsdagavond wordt er gespeeld in het Tjark Riks Centrum en op woensdagmiddag wordt er gespeeld in het Pater Dekkerhuis. Bent u nog geen lid en wilt u ook gezellig bridgen, dan vindt u hier meer informatie.

• Karate Club Eerbeek

Karate Club Eerbeek is een karateschool voor iedereen: voor kinderen vanaf zes jaar tot volwassenen. De club staat bekend vanwege de fijne sfeer en persoonlijke aandacht. Er wordt les gegeven in Kihon, Kata, Kumite en eigen ontwikkeling. KCE doet er alles aan om de tijd die de leden bij de club doorbrengen zo fijn, afwisselend en leerzaam mogelijk te maken.

De trainingen vinden op woensdag- en vrijdagavond plaats. Geïnteresseerden kunnen vrijblijvend een tweetal lessen meedoen alvorens zij beslissen of zij wel of geen lid willen worden.

• Professionele Tennisbegeleiding | Roald de Gans

Tennisbegeleiding is opgezet met de gedachte om gemotiveerde spelers (van beginners tot gevorderden) optimaal te begeleiden als speler en als mens. De sport is niet alleen een doel, maar ook een middels om als individu te groeien. Zowel óp als buiten de baan.

Tennisbegeleiding werkt volgens een natuurlijk leerproces. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat de speler zelf in staat is technieken en tactieken te ontdekken. De trainer zegt dus niet wat de speler moet doen, maar creëert een natuurlijk ontwikkelingsproces door middel van creatieve oefeningen in een gestructureerde methodische opbouw.

Spelers kiezen zelf het aantal trainingen in de week. Er is keus uit verschillende pakketten. Deze pakketten variëren van groepstrainingen, duo en/of privé trainingen. Ook is er de mogelijkheid tot het volgen van loop/coördinatie training en/of fitness (fitness is te volgen vanaf de middelbare school leeftijd). Alle trainingen worden in principe in Dieren gegeven. Het hele jaar door kunnen de trainingen uitwijken naar een tennishal.

• Hippmann Personal Training

Twan Hippmann is gediplomeerd fitnesstrainer Fit!Vak A en B, Personal Trainer en Bootcamp instructeur. Na zijn HBO studie Sportmanagement aan het Windesheim College te Zwolle is hij als Personal Trainer begonnen bij Sportcentrum Hippmann. Hij is nu 10 jaar werkzaam in dit familiebedrijf.

Personal training is geschikt voor iedereen die persoonlijke begeleiding zoekt. Het is ook mogelijk om in kleine groepen te sporten. Het voordeel van een personal trainer is dat je op een intensieve manier wordt getraind, zodat je veel sturing krijgt en op een persoonlijke manier wordt uitgedaagd. De training kan zowel binnen als buiten plaatsvinden, dit is afhankelijk van de wensen van de sporten en de doelen die er gesteld zijn.

Kijk voor voorbeelden en meer informatie op de website.

• ZV De Spreng

Zwemsportvereniging De Spreng is een fusievereniging met een lange historie. In het jaar 2000 gingen de Eerbeekse Zwem- en Poloclub ‘Oefening Kweekt Kracht’ en de Zwem- en Poloclub ‘Brummen’ op in een nieuwe zwemsportvereniging: De Spreng. Thuishavens zijn het zwembad Rhienderoord te Brummen en zwembad Coldenhove te Eerbeek. Bij De Spreng worden de volgende sporten aangeboden: waterpolo, reddingszwemmen, wedstrijdzwemmen en recreatief zwemmen. Je hebt de mogelijkheid om vier keer gratis mee te trainen.

De Spreng wil de zwemsport bevorderen in de gemeente Brummen en haar leden een plezierige en veilige omgeving bieden om hun favoriete sport te beoefenen. De zwemsportvereniging is trots op de jeugdafdeling, waar kinderen (na het behalen van hun A- en B-diploma) op speelse wijze kennis maken met alle facetten van het zwemmen, het reddend zwemmen en waterpolo. Plezier en beleving staan voorop. Zowel bij de recreatieve groeps als bij de wedstrijdteams. Er wordt gestreefd naar optimale wedstrijdprestaties.

• Yoga Jannu

Yoga Jannu biedt een dynamische vorm van yoga. Door het bewegen op het ritme van de ademhaling ervaar je rust je hoofd en ga je vrijer en bewuster bewegen. De krachtige houdingen maken je sterk en soepel. De lessen worden rustig opgebouwd en aan het niveau van de groep aangepast. Jong, oud, iedereen kan aan yoga doen! De leeftijd van de leerlingen varieert van 16 tot 84 jaar.

Naar wens kan Yoga Jannu ook wat krachtige power yogalessen aanbieden, of stoelyoga voor minder mobiele mensen. In combinatie met hardlopen biedt yoga een geweldige warming up om blessures te voorkomen.

De meeste lessen worden gegeven bij Villa Sangha en bij Yoga centrum Brummen. Daarnaast organiseert Yoga Jannu regelmatig lessen buiten, of op een andere locatie.

Tessa Valstar, eigenaresse van Yoga Jannu, hoopt je gauw te zien op een proefles!

• Volleybalvereniging Spiker

Spiker telt momenteel ruim 200 leden en is daarmee één van de grootste zaalsportverenigingen in de gemeente Brummen. Het doel van de vereniging is gelegenheid geven tot het beoefenen van de volleybalsport door middel van het houden van trainingen, het spelen van wedstrijden op zowel competitie- als recreatief niveau. Spiker wil een vereniging zijn waar leden zich thuis voelen, zodat iedereen kan volleyballen op een wijze die hem/haar aanspreekt. Sporthal de Bhoele aan de Händelstraat 45 in Eerbeek is de thuishaven van Spiker. Trainingen worden gehouden op de maandag, donderdag en vrijdag. Op zaterdag vinden de thuiswedstrijden plaats.