Aan sportiviteit geen gebrek in de gemeente Brummen! Met ruim 60 verenigingen en organisaties die actief zijn op sport- en/of gezondheidsgebied kan werkelijk iedereen terecht bij een passende club. Van schietvereniging tot wandelclub, van hengelsport tot handbal, van voetbalvereniging tot golfbaan en alles wat daar tussenin zit – ontdek hieronder wat de gemeente Brummen te bieden heeft.

Hulp nodig bij het zoeken naar een passende (sport)club of op zoek naar beweegadvies? Neem dan contact op met Mindy de Lange van ons sport en beweegloket.

• Sporten

• ATB-Club Last Gear Eerbeek

Last Gear is een recreatieve vereniging en heeft in algemene zin tot doel het beoefenen van de wielersport, met name het mountainbiken. Sportiviteit, plezier in de sport en gezelligheid staan voorop. De vereniging telt ruim 270 leden. Dit aantal blijft nog steeds groeien. Last Gear heeft daarmee voldoende leden om op elk fietsniveau een goed aanbod aan activiteiten en mogelijkheden te bieden.

Mountainbiken is een sport voor iedereen. Dat wil Last Gear ook graag uitdragen. De club biedt een jaarprogramma met voor ‘ieder wat wils’. Niet alleen voor de leden, maar voor iedereen. De vereniging biedt een gevarieerd en passend aanbod aan wieleractiviteiten voor zowel heren, dames als jeugd. Bijna iedere zondag staat er een clubrit op het programma waarbij de groepsindeling wordt bepaald door het prestatieniveau en de groepsgrootte. In het zomerseizoen wordt er ook door de week gereden. Ook kan er worden deelgenomen aan diverse toertochten en beschikt Last Gear over een eigen marathonteam. Tevens kan er naar behoefte aan wedstrijden worden deelgenomen.