De visvereniging ‘De Hoop’ bestaat al sinds 1950. Bij Papierfabriek ‘De Hoop’ (tegenwoordig ‘SCA Packaging’) werd onderling gevist in een bedrijfscompetitie. In deze competitie mochten alleen vissers meedoen die bij ‘De Hoop’ werkten. Er waren echter vissers uit Eerbeek en omstreken die de competitie aan wilden gaan met de vissers van ‘De Hoop’. Vanuit deze gedachte is Hengelsportvereniging Eerbeek in de jaren ‘60/’70 ontstaan.

Hengelsportvereniging Eerbeek mocht zich in de jaren ‘70 verheugen op grote opkomsten tijdens de verenigingswedstrijden. In het archief is terug te vinden dat er 50 tot 70 vissers per wedstrijd deelnamen. Het leden aantal is teruggelopen van 500 leden in de beginjaren tot zo’n 250 leden nu.

Er wordt gevist bij ‘t Gat van Cortenoever’. Om in dit water te mogen vissen, moet u lid zijn van Hengelsportvereniging Eerbeek. In het water kan het gehele jaar gevist worden. Er wordt vooral gevist op karper. De gevangen karpers variëren van 15 tot 25 pond.

Contactinformatie

Boerhaavelaan 44