Volgens de handgeschreven notulen werd de vereniging in 1946 opgericht in een toenmalig café. Wekelijks kwam men bijeen in het café en werd de fietsenstalling omgebouwd tot schietbaan. Inmiddels beschikt D.V.S. over een geweldige accommodatie. Er kan geschoten worden met de afstanden 10, 12, 25 en 50 meter. Met pistool, revolver, geweer, karabijn en luchtgeweer. In totaal beschikt de vereniging over 43 schietpunten. Een aantal banen is ook voor rolstoelgebruikers bereikbaar.

D.V.S. heeft een actief wedstrijdbeleid. Jaarlijks worden een aantal wedstrijden georganiseerd in diverse disciplines. Ook is er de clubcompetitie in bijna alle disciplines. De vereniging draait, zoals zoveel verenigingen, met vrijwilligers. De leden zijn verplicht baan- of bardiensten te draaien. Dit werkt naar twee kanten: het verhoogt de saamhorigheid én iedereen doet wat voor de vereniging. Het verenigingsgevoel staat voorop.

Contactinformatie

Oude Zwolseweg 158