Vv Oeken heeft haar basis in Brummen en is opgericht op 5 oktober 1928. De vereniging is genoemd naar het gelijknamige buurtschap gelegen op enkele kilometers ten noorden van Brummen, daar waar deze voetbalclub, dus al 90 jaar geleden begon. Het sportpark de Overkant ligt aan de rand van het dorp Brummen aan de Knoevenoordstraat, de plaats waar, naast de kernen Leuvenheim en Oeken, de meeste van de ruim 400 leden wonen.

Voor de ca. 300 spelende leden heeft de club momenteel vier seniorenteams spelend in de zaterdagcompetitie. Het eerste elftal is ingedeeld in de 3e klasse A.

De jeugdafdeling met jongens en meisjes omvat veel pupillen- en juniorenteams verdeeld over een volledige lijn van mini-pupillen tot en met JO/MO19-junioren. Tevens zijn er complete meidenteams. Alle jeugdleden en VR1 spelen onder de samenwerkingsvlag van SJO Oeken/Brummen.

De keuze daarnaast om ‘met plezier meer prestatiegericht’ te gaan werken heeft de laatste jaren een flinke groei en goede resultaten opgeleverd. Ook wordt er met een team aan de (recreanten-)zaalcompetitie deelgenomen. Tevens is er op vrijdagavond het 7v7 35+/45+ voetbal.

Naast het voetbal zijn er het hele seizoen door allerlei andere activiteiten voor de jeugd, senioren en supporters, zoals onder meer het Sinterklaasfeest voor de jongste jeugdleden, het jeugdkamp, de koekactie, kaartactiviteiten en veel meer.

Traditioneel wordt elk seizoen afgesloten met een groot Toernooiweekend in juni met toernooien (voor jeugd en senioren).

Contactinformatie

Sportpark ‘de Overkant’