Voorjaarsvakantie activiteiten van Sportkompas een groot succes.

WhatsApp Image 2022-03-02 at 20.38.20

Afgelopen voorjaarsvakantie heeft Sportkompas alle dagen een activiteit voor de jeugd in de gemeente Brummen georganiseerd. Van klein tot groot, er was voor iedereen genoeg te doen. Alles stond in het teken van sport, spel en creativiteit. Zo konden de allerjongsten kennis maken met de sport hockey en was er voor de oudere jongeren een clinic freerunning.

Onder de scholen werd er gestreden in het voetbal toernooi, ook wel; de 6v6 Street Wise Cup, welke plaats vond op het Cruyff Court in Eerbeek. Er scheen een heerlijk zonnetje waardoor het vele aangetrokken publiek het plezier zag dat de jongens en meiden hierin hadden.

Niet alleen werd er aan de jeugd gedacht, ook ging Sportkompas rond met de Happy Day on tour. De Happy Day on tour is een sportdag voor mensen met een beperking. Tijdens deze dag gingen de buurtsport coaches langs diverse zorginstellingen en zorgboerderijen om met de bewoners te sporten, maar om vooral veel plezier te maken.

Ook trok de welbekende Holiday Kids Fun dag in het zwembad Rhienderoord weer veel kinderen aan. Een ochtend vol met spelactiviteiten in de sporthal met onder andere springkussens en touwzwaaien. Het middagprogramma vond plaats in het zwembad waarbij de discolampen aan gingen en er zelfs op de ramen getekend mocht worden.

Speciaal voor de jeugd van 12 tot 18 jaar organiseerde Sportkompas op vrijdag, in samenwerking met Stichting Welzijn Brummen, de ‘Kick & Connect’ middag. Het draaide hier om ontmoeten, weerbaarheidstraining en samen zaalvoetballen. Dit alles werd begeleid door F.C Andarinyo. Deze activiteit zal nog iedere vrijdag plaatsvinden in sporthal de Bhoele om 15:30 uur.

Tot slot hebben al met al meer dan 210 kinderen plezier beleefd aan de voorjaarsvakantie. Dat noemen wij bij Sportkompas één groot succes!