Vrijwilligersfestival Brummen 2019

vrijwilligersfestival sportkompas

Afgelopen vrijdag vond het Vrijwilligersfestival plaats bij Plein 5 in Brummen. Er waren diverse kraampjes met informatie over vrijwilligerswerk en verschillende verenigingen in de gemeente. Ook stonden er allerlei foodtrucks op het terrein waar de bezoekers diverse snacks konden krijgen. Nick van de redactie bracht een bezoekje aan het festival en sprak met een aantal vrijwilligers en bekeek de workshops die er waren.

”Vrijwilligerswerk, het mooiste wat je kan doen.” zei een van vrijwilligers waar Nick mee sprak. Hij staat een paar keer per week achter de bar bij stichting Welzijn Brummen en doet dit geheel vrijwillig. ”Mensen helpen geeft een voldaan gevoel.” lichtte hij toe. Het vrijwilligersfestival had als doel om de vrijwilligers in de gemeente Brummen eens in het zonnetje te zetten tijdens een evenement, speciaal georganiseerd voor vrijwilligers. Er waren veel vrijwilligers aanwezig die gezellig met elkaar praatten onder het genot van een hapje en een drankje.

Sportworkshops

Stichting Sportkompas organiseerde meerdere sportworkshops in samenwerking met verschillende verenigingen. Ook stond de voetbalboarding op het veld waar de sporten plaatsvonden. De aanwezige kinderen vermaakten zich met de voetbalboarding waar ze een groot deel van de middag zoet mee waren. Brummen Beweegt, JBV Le Pionnier, Kracht en Vlugheid en Biodanza waren de verenigingen met workshops op het festival. Brummen Beweegt en Le Pionnier lieten zien wat zij wekelijks doen bij de vereniging. K&V hield zumbalessen voor zowel kinderen als volwassenen. Biodanza, een dansstijl voor ouders en kinderen samen, gaf een voorproefje van de lessen die zij wekelijks geven. Al met al leerzame workshops waar mensen kennis konden maken met de activiteiten. ”Ik hoop dat de aanwezigen een goede indruk hebben gekregen van wat wij doen.” Sprak een vrijwilliger van Brummen beweegt.

Al met al was het een leerzame en gezellige dag voor de aanwezige vrijwilligers. Kinderen en volwassenen vermaakten zich met de activiteiten en genoten van de drankjes, hapjes en snacks. Het was een gezellig, actief en leerzaam eerste vrijwilligersfestival.