Walking Football in Eerbeek: écht voor iedereen (inclusief foto’s!)

wal5

Sinds een paar weken is er op het Cruyff Court in Eerbeek iedere woensdagochtend een groepje heren te vinden. Ze trappen een balletje, drinken koffie en hebben lol met elkaar – oftewel, ze doen aan Walking Football. Op 6 november werd dit initiatief gelanceerd door Max Aipassa (initiatiefnemer en erelid FC Andarinyo) en Jacco Peelen (verenigingsondersteuner Sportkompas). En nog steeds geldt: iedere geïnteresseerde is van harte welkom!

Zoek je een laagdrempelige manier om lekker in beweging te komen en heb je op woensdagochtend nog niets te doen? Kom dan eens naar het Cruyff Court in Eerbeek. Daar start een groepje mannen (nu alleen nog mannen, maar vrouwen zijn ook meer dan welkom!) wekelijks om 9:45 uur met een bakje koffie, om daarna actief in beweging te komen op het veld. Babeth en Eline van de Sportkompas redactie deden op woensdag 20 november een training mee. Conclusie: walking football is écht voor iedereen leuk.

Die ochtend waren er 7 mannen aanwezig: Hemmy (66), Gerrit (80), Henk (66), Tommy (59), Max (67), en verenigingsondersteuner Jacco en beweegcoach Martijn van Sportkompas. Na de koffie volgde eerst een warming up om de spieren goed warm te maken. Niet rennend, uiteraard, maar wandelend. Wie rent is immers af! Daarna werd de groep verdeeld in twee teams. Er werden drie wedstrijdjes van 10 minuten gespeeld met telkens een korte pauze tussendoor.

Samen een balletje kunnen trappen zonder dat de kans op blessures echt aanwezig is maakt het voor de heren de ideale manier van bewegen. Omdat er niet wordt gerend en de bal laag moet blijven is het niet nodig om snel, lenig of behendig te zijn. Het maakt dan ook niet uit wat je ‘instapniveau’ is of dat je wel of niet ooit gevoetbald hebt; iedereen die geïnteresseerd is kan meedoen.

Onderstaande foto’s geven alvast een indruk van het walking football. Om het echt te ervaren moet je echter op woensdagochtend om 9:45 uur op het Cruyff Court in Eerbeek zijn. Wacht niet met de goede voornemens tot het nieuwe jaar, maak nu alvast een sportieve start en doe mee met walking football!

Mocht het nou echt slecht weer zijn, dan gaan we naar binnen in de sporthal van De Bhoele.