“Wat doe jij na schooltijd?” – Activiteiten voor kinderen

naschooltijd

“Hoe leuk is het na schooltijd met andere kinderen je creativiteit te ontplooien, lekker te bewegen of talenten te ontwikkelen? In de gemeente Brummen is van alles te doen voor kinderen. Maar hoe vind je wat er allemaal is?” Met die insteek hebben Stichting Welzijn Brummen en Stichting Sportkompas de ‘NaSchooltijdKaart’ ontwikkeld; een kaart die alle kinderen van de basisscholen in de gemeente Brummen mee naar huis krijgen.

In de week van 15 oktober krijgen alle kinderen de kaart met het opschrift: ‘Wat doe jij na schooltijd?’. Samen met hun ouders worden ze uitgenodigd een kijkje te nemen op twee sites die een beeld geven van wat er te doen is na schooltijd in de gemeente. Eén van die websites is deze site van stichting Sportkompas, waarop onder meer te zien is welke verenigingen in de gemeente actief zijn en welke sportieve activiteiten er georganiseerd worden.

Kunst en cultuur

Stichting Welzijn Brummen geeft een overzicht van organisaties, verenigingen en ZZP’ers die activiteiten aanbieden op het gebied van kunst & cultuur, ambachten en kunstnijverheid voor na schooltijd in de gemeente Brummen: www.brummennaschooltijd.nl. Ook deze website staat op de NaSchooltijdKaart vermeld.

Voorgaande drie jaren kregen de kinderen het boekje Sjors Sportief/Creatief. Deze sites en kaart komen in de plaats van Sjors.