#wedstrijdvandeweek: Melynas 6 wint van Naas 4

KV Mélynas

Elke week lichten we een wedstrijd uit die de afgelopen tijd door een club in de gemeente Brummen gespeeld is. Deze week delen we het verslag van het 6e van KV Mélynas, dat ook gedeeld werd in de nieuwsbrief van de club.

“De ploeg was bijna weer compleet. De aanvangstijden waren verschoven door het wegvallen van andere ploegen, dus mocht het zesde aantreden na de rugby wedstrijd van het eerste (die zij mooi gewonnen hebben van Rivalen met 13-10).

De wedstrijden tegen Naas uit Enschede zijn altijd wedstrijden om naar uit te kijken. Altijd sportief, vandaag dus ook. De opstelling was iets aangepast na de wedstrijd van vorige week. Dat pakte goed uit: Mélynas 6 kwam binnen 15 seconden op een 1-0 voorsprong. Door goed te communiceren binnen de vakken en een zeer zuivere Jan op afstand (net terug van vakantie op Curaçao) bleef Mélynas 6 aan de goede kant van de score. Door de rust te bewaren en goed verdedigend werk wist de Mélynas ploeg met een voorsprong de rust in te gaan.

De coach, in dit geval de geblesseerde Frank, had de mandarijnen klaar liggen en er werden wat technische zaken doorgenomen. De ploeg kon met een goed gevoel de tweede helft in gaan. Nog steeds met een loepzuivere Jan en met een goede invalbeurt van Melanie, wist Mélynas 6 de score verder uit te bouwen. Het ging met goed en effectief korfbalspel naar een zeer ruime overwinning. 15-5.

Na de wedstrijd hebben we besloten om volgende week, dan heeft de ploeg een vrij weekend, met z’n allen op trainingskamp te gaan naar Curaçao. Dan worden we net zo zuiver als Jan ;-)”