ZOMERCOMPETITIE 2022

NJJB Zoco 2022 (1) verkleind

JBV Le Pionnier op sportpark de Hazenberg in Brummen was deze zondag de gastvereniging op de eerste speeldag van de zomercompetitie van de NJBB (Nederlandse Jeu de Boules Bond) district Oost. De wedstrijden, in totaal 15 in de 1e klasse en 13 in de 2e klasse worden gespeeld in de spelvorm triplettes (triplette = team bestaand uit 3 personen). De teams in de 1e en 2e klasse speelden hier de eerste 5 (1e klasse) en 4 (2e klasse) wedstrijden van de in totaal 3 zondagen durende zomercompetitie. De deelnemers uit de regio Oost komen uit Zwolle, Hattem, ’t Harde, Apeldoorn, Epe, Deventer, Brummen, Dieren, Doetinchem en Montferland. In totaal 29 teams! De wedstrijdleiding was in handen van Marleen Kort uit Hattem en de scheidsrechter was Rudolf Ketelaar uit Oldenzaal. Om 10:00 uur werd de speeldag geopend door de voorzitter van JBV Le Pionnier, gevolgd door Marleen Kort, die de door loting verkregen speelschema’s uitreikte aan de teams. Het weer werkte in het begin niet echt mee, het was wat je noemt nogal wisselvallig! Later op de dag werd het gelukkig beter en konden de paraplu’s weer worden opgeruimd. Na elke partij hadden de teams een kwartier pauze en kon er hapje en een drankje genuttigd worden in de kantine, op het terras of in de overdekte buitenruimte. De vrijwilligers in de kantine hadden het dan korte tijd heel erg druk, maar deden det met veel plezier. Er werden spannende partijen gespeeld, wat duidelijk te zien aan het aantal bezoekers die hun club- of plaatsgenoten kwamen aanmoedigen! De eerste speeldag verliep verder voorspoedig en om +/- 17:00 uur waren de laatste wedstrijden uitgespeeld, waarna iedereen weer zijn weegs ging. De volgende speeldag is in Epe bij de club Epétanque op 12 juni a.s.

Zie verder:  https://nlpetanque.nl/zomercompetitie-oost/

Alle vrijwilligers van JBV Le Pionnier hartelijk dank voor de getoonde inzet!

Wilt U ook eens kennis maken met de Jeu de Boules (Pétanque) sport:

Kom de komende maanden eens vrijblijvend kennis maken met deze sport op dinsdagavond van 19 – 21:00 uur of op zondagmiddag van 13:30 – 16.00 uur op onze speellocatie Hazenberg 22C, 6971 LC Brummen. Graag van te voren even melden dat u komt!

Inlichtingen bij Bea Versteeg, tel.: 06 22 82 85 05

Of volg ons op Facebook: JBV Le pionnier